کرمان؛

استقلال نظام مهندسی کشاورزی جنوب کرمان

نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی جنوب کرمان از امروز مستقل شد.

استقلال نظام مهندسی کشاورزی  جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان احمد کبیری در آیین استقلال رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان در جیرفت گفت: راه‌اندازی نظام مهندسی کشاورزی در منطقه با وجود پتانسیلهای بخش کشاورزی کمک شایانی در جهت توسعه شاخص‌های این بخش خواهد داشت.

وی افزود: اسباب توسعه بخش کشاورزی در کشور فراهم شده و باید با بازاریابی محصول و عرضه به بازار اقدامات دیگر این حوزه را انجام داد. تنوع اقلیم و خاک حاصلخیز در کشور بخصوص منطقه جنوب کرمان موجبات تامین امنیت غذایی کشور را فراهم اورده است. توجه حاکمیت‌ها همیشه تامین مواد غذایی در کشور بوده و این وظیفه سنگینی است که برعهده تولید کننده است.
 
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی عضو نظام مهندسی در کشور وجود دارد که زمینه استخدام انها فراهم نیست. باید از تجربیات علمی این فارغ التحصیلان در بین چهار میلیون بهره بردار بخش کشاورزی اقدامات لازم را در زنجیره تولید استفاده کرد.
 
کبیری اظهار کرد: استفاده از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در مراکز خدمات غیر دولتی کمک بزرگی به عرصه تولید محصولات کشاورزی کشور خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه نظام مهندسی پلی در جهت انتقال یافته های علمی در عرصه تولید است، افزود: تکمیل زنجیره‌های تولید و حتی عرضه به بازار و کمک به ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند مهم ترین استفاده از فارغ التحصیلان این بخش باشد.

کبیری با اشاره ظرفیت تولید و تنوع اقلیمی و خاک خاصلخیز در منطقه جنوب کرمان از متولیان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خواست تا با انجام وظایف در عرصه های اموزش و پژوهش موجبات رشد و توسعه کشاورزی علمی در این منطقه را رقم زنند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه شاهرخی کهنوج
۲۲:۵۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
باسلام شماره نظام مهندسیم را میخوام
آخرین اخبار