اهواز؛

اختصاص صدها شعبه اخذ رای در هویزه

فرماندار شهرستان هویزه از اختصاص 109 شعبه اخذ رای در این شهرستان خبر داد.

اختصاص صدها شعبه اخذ رای در هویزهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ ناظم ثبوتی، فرماندار شهرستان هویزه با اشاره به انجام تمهیدات اولیه برای برگزاری انتخابات پرشور در این شهرستان، بیان داشت: 109 شعبه اخذ رای در شهرستان خواهیم داشت که از این تعداد 58 شعبه مختص انتخابات ریاست جمهوری و 51 شعبه نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش‌ بینی شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان هویزه همگام با سایر شهرهای کشور آمادگی کامل و لازم را جهت برگزاری انتخابات شکوهمند و گسترده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دارد.

ثبوتی با تاکید بر این که انتخابات، نمایش اقتدار بزرگ و شکوهمند حضور مردم در بزرگ ترین مانور سیاسی انقلاب است، اذعان داشت: این نمایش و حضور خردمندانه و آگاهانه مردم باعث تعیین سرنوشت کشور خواهد شد؛ ضمن این ‎ که انتخاب اصولی و اساسی مردم راه را برای خدمتگذاری دولت مردان مصلح بیش از پیش هموار خواهد کرد.

فرماندار هویزه در ادامه از اجرای تمهیدات اولیه جهت اجرای انتخابات پرشور در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هیات ‎ های اجرایی، نظارت و بازرسی ما آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات دارند؛ همچنین تعداد 109 شعبه اخذ رای در شهرستان خواهیم داشت که از این تعداد 58 شعبه مختص انتخابات ریاست جمهوری و 51 شعبه نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی پیش‌ بینی شده است.

وی افزود: شهرستان هویزه با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر شامل 2 بخش مرکزی و نیسان است. شعب شهری شهرستان 22 شعبه است که از این تعداد هویزه دارای 16 شعبه و رفیّع 6 شعبه است.

ناظم ثبوتی با اشاره به تعداد شعب روستایی اظهار داشت: تعداد کل شعب روستایی شهرستان 29 شعبه است که از این تعداد بخش نیسان دارای 12 شعبه و بخش مرکزی نیز 17 شعبه را دارا خواهد بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: شعب ویژه انتخابات ریاست جمهوری نیز هفت شعبه هستند؛ همچنین تعداد ثبت ‎ نام ‎ کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان هویزه 313 نفر بودند که از این تعداد 308 تن مرد و پنج تن زن هستند.

فرماندار هویزه همچنین به تعداد داوطلبان شوراهای روستا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعداد این داوطلبان 268 نفر هستند که از این تعداد 151 نفر در بخش مرکزی و 117 نفر نیز متعلق به بخش نیسان هستند. درصد مشارکت مردم در دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 73 درصد بود که انتظار داریم این رقم امسال بیش از این مقدار باشد.

وی اضافه کرد: تعداد افراد واجد شرایط رای‌دادن در هویزه 25 هزار نفر است که از این تعداد 732 نفر به تفکیک 367 نفر پسر و 365 نفر دختر رأی‌ اولی هستند. تعداد شوراهای روستایی شهرستان هویزه در مجموع 55 شورا هستند که در بخش مرکزی 31 شورا و در بخش نیسان نیز 24 شورا خواهیم داشت.

فرماندار هویزه با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش حداکثری مشارکت‌ های مردمی به‌عنوان یک نمایش و اقتدار سیاسی بزرگ در کشور، تمام تمهیدات لازم را برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات اندیشیده‌ ایم، گفت: می‎خواهیم انتخابات را به برگ زرینی برای کشور تبدیل کنیم و انسجام و وحدت مردم را در این اقتدار نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نشست‌ هایی را با دانشجویان، نخبگان، عشایر و شیوخ و افراد ذی‌نفوذ و همچنین جلساتی را با معتمدین محلی، غیر از معتمدین هیات‌ های اجرایی برگزار کردیم و قرار است طی روزهای آینده نشست‌هایی را نیز با خود کاندیداها برگزار کنیم.

ثبوتی ادامه داد: دو، سه روز پیش از آغاز تبلیغات رسمی شوراها، جلسه‌ا ی را به‌صورت کلی با دعوت از تمام کاندیداها برگزار خواهیم کرد و با حضور فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و کلیه دستگاه‌ های مرتبط موارد لازم به فراخور اعلام خواهد شد؛ ضمن این‌ که برخی از مواد قانونی مربوط به انتخابات برای کاندیداها تشریح می‌شود و در خصوص قانون تبلیغات نیز صحبت خواهیم کرد. همچنین در این جلسه موارد چگونگی اجرای تبلیغات و تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی به نامزدها متذکر می‌شود.

فرماندار هویزه در پاسخ به اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها را تا چه اندازه در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات موثر می‌ دانید، گفت: قطعا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان الگو و اسوه‌ ای برای مردم هستند و اگر این افراد رعایت منزلگاه و جایگاه خود را داشته باشند و خصوصیات اخلاقی مترتب بر انتخابات را در خود بپرورانند، مطمئنا مردم نیز از این موضوع الگوبرداری خواهند کرد و آن را در رفتارها و حرکات اجتماعی بروز خواهند داد.

ثبوتی افزود: چنانچه نامزدها در باب این موضوع خوب عمل کنند، مردم نیز خوب عمل خواهند کرد و خدای ناکرده اگر خلاف این باشد و نامزدها کوتاهی ‎ انجام دهند، مردم ما با بینش سیاسی بالای خود، تشخیص لازم را خواهند داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.