ساری؛

ساخت و ساز غيرمجاز زیرذره بین قانون

4 فقره ساخت و ساز غيرمجاز در زمين های كشاورزی قائم شهر تخریب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزين فرهادی مدير جهاد كشاورزی قائم شهر از اجرای 4 فقره قلع و قمع ساخت و ساز غيرمجاز در زمين‌های كشاورزی اين شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به فعاليت گشت 131 مديريت جهاد كشاورزی شهرستان قائم شهر و حضور مستمر در روستاها، افزود: 4 فقره ساخت و ساز غيرمجاز به مساحت 250 مترمربع در زمين های كشاورزی روستاهای تلارپشت عليا و سفلی و هفت تن اين شهرستان قلع و قمع شد.

مدير جهاد كشاورزی شهر‌ستان قائم‌شهر گفت: در اين عمليات 3 فقره ديواركشی و يک باب ساخت و ساز غيرمجاز در زمين های كشاورزی تخريب شد.

فرزين فرهادی افزود: پس از ارايه توضيحات قانونی از سوی امور اراضی اين مديريت مبنی بر اينكه احداث بنای غيرمجاز بدون دریافت مجوز از جهاد كشاورزی مغاير با قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغ ها و اصلاحی آن است، صاحب ملک در روستای هفت تن اقدام به تخريب ديوار كشی، بنا و پی كنی به مساحت 80 مترمربع كرد.

وی گفت: 3 فقره ديواركشی به مساحت 170 مترمربع در زمين های كشاورزی روستاهای تالارپشت عليا و سفلی علیرغم اخطار كتبی به مالكين، بر اساس تبصره 2 ذيل ماده 10 قانون تغيير كاربری زمين های زراعی و باغی قلع و قمع شد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان قائم‌شهر به كشاورزان و باغداران توصيه كرد: قبل از اقدام به تغيير كاربری زمين های كشاورزی خود برای دريافت مشاوره به مراكز جهاد كشاورزی دهستان های مربوطه مراجعه كنند.

فرزين فرهادی افزود:رويكرد جهاد كشاورزی افزايش آگاهی كشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزی و اجرای كلاس های آموزشی درباره اهميت امنيت غذايی و خطرات ناشی از تخريب و ساخت و سازهای غير مجاز در زمين های كشاورزی برای توليد پايدار است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار