تکاب؛

احداث واحد سنگبری ومصنوعات سنگی در تکاب

مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن آذربایجان‌غربی از طرح احداث واحد سنگبری و مصنوعات سنگی در سال 96 در تکاب باهدف ایجاد میانگین 207 فرصت شغلی مستقیم در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ یعقوب پورآقابیگ با اشاره به برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور اجرا در شهرستان تکاب در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: امسال مطالعه پهنه معدنی جنوب استان با محوریت تکاب در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از اهداف این برنامه شناسایی نقاط ظرفیت‌دار وجود ذخایر فلزی در شش ماهه نخست و واگذاری آنها به فعالان معدنی براساس قوانین و مقررات است.

مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن استان آذربایجان‌غربی از طرح احداث واحد سنگبری و مصنوعات سنگی در سال 96 در این شهرستان خبر داد و گفت: از اهداف این برنامه ایجاد میانگین 207 فرصت شغلی مستقیم در سال است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر هدف‌گذاری امسال طرح احداث واحدهای سنگبری و مصنوعات سنگی نیز تکمیل واحدهای نیمه تمام و امکانسنجی ایجاد واحدهای جدید است.

پورآقابیگ با تاکید بر جبران خسارات ناشی از اکتشاف یا بهره‌برداری مواد معدنی به منابع طبیعی شهرستان تکاب افزود: از اهداف این برنامه نیز اجرای طرح‌های احیای منابع طبیعی و بازسازی سینه‌کارهای اکتشافی و معدنی شهرستان تکاب است.

وی با اشاره به طرح پیاده‌سازی مانیتورینگ مواد معدنی شهرستان تکاب در سال 96 اظهار داشت: این برنامه با هدف نظارت لحظه به لحظه فعالیت‌های معدنی شهرستان تکاب انجام شده و هدفگذاری امسال، صدور مجوز و احداث یک واحد مونیتورینگ در جاده تکاب-بیجار است.

مسئول برنامه‌های اقتصاد مقاومتی معادن استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال احداث مجتمع طلا و جواهر در دستور کار قرار دارد بیان کرد: در این رابطه امکان‌سنجی و مکان‌یابی احداث مجتمع طلا و جواهر و مصنوعات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان تکاب از اهداف پیش‌رو به حساب می‌آید.

وی از پایش و احیای معادن غیرفعال و نیمه فعال شهرستان تکاب خبر داد و گفت: این برنامه با هدف افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال بخش معدن شهرستان تکاب صورت گرفته و در این رابطه هدفگذاری امسال، فعال‌سازی حدود 20 واحد معدنی غیرفعال و نیمه فعال و احیای 200 فرصت شغلی است.

پورآقابیگ با اشاره به پایش و احیای واحدهای راکد صنعتی شهرستان تکاب افزود: هدف این برنامه، افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال بخش صنعت شهرستان تکاب و از سوی دیگر هدف‌گذاری سال 96 نیز فعال‌سازی 10 واحد صنعتی دارای مجوز فعالیت در شاخه معدن و فرآورده‌های معدنی و احیای 70 تا 110 فرصت شغلی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.