استقلال، قهرمانی با عنوان نایب قهرمان

تیم فوتبال استقلال با سرمربیگری منصوریان توانست فصل شانزدهم را با کسب مقام نایب قهرمانی به پایان برساند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تيم فوتبال استقلال با هدايت منصوريان فصل شانزدهم را با یک برد شیرین برابر سپاهان به پایان برد تا نیم فصل رویایی را تجربه کند. 

نیم فصلی که برای آنها نايب قهرمانی به همراه داشت آن هم با اختلاف امتیاز نسبت به رقیب دیرینه و قهرمان کل فصل.
 
علیرضا منصوریان در نیم فصل اول با اعتماد به خریدهای پرسرو صدا کمتر به جوانان تيمش فرصت داد كه همين مساله باعث شد جایگاهش روی نیمکت با نتایج ناامید کننده به خطر افتاد و تا لبه پرتگاه سقوط پیش برود.

پایان خوش آبی ها با قهرمانی نیم فصل

به اين ترتيب منصوريان پس از كسب نتايج ضعيف در نيم فصل اول اكثر خريد هاى اول فصل خود را در ليست سياه قرار داد تا با فكرى نو پا به نيم فصل دوم بگذارد 

در نهايت منصوريان با توجه به قولی که به هواداران داده بود جوانگرایی را در تيمش عملى كرد .تصمیمی که نتایج فوق العاده ای برای این مربی در پی داشت و باعث شد با وجود قهرمانی رقیب دیرینه و حذف از رقابت های حذفی طرفداران استقلال در روز پایانی از او و عملکردش رضایت کامل داشته و دلخوش به ادامه روند موفقیت هایش در فصل آینده باشند. 

پایان خوش آبی ها با قهرمانی نیم فصل

استقلال با عملكرد خوب جوانانش در نیم فصل دوم با کسب 35 امتیاز از 45 امتیاز ممکن و تفاضل گل مثبت 14 بالاتر از پرسپولیسی قرار بگیرد که سه هفته مانده به پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر برده بود.
 
در هر صورت اتفاقات گوناگون از جمله محروميت در نقل و انتقالات باعث شد تا منصوريان بهاى بيشترى به جوانان بدهد و تيمش را در وضعيت خوبى قرار دهد و چه بسا اگر منصوریان دو تا سه هفته زودتر به فکر سونامی در ترکیب تیم می افتاد و دیگر به بازیکنان بی انگیزه بها نمی داد و اعتمادش به جوانان را آغاز می کرد او امروز به جای نایب قهرمانی جشن قهرمانی را با طرفداران استقلال برپا می کرد كه البته اين امر صورت نگرفت.

پایان خوش آبی ها با قهرمانی نیم فصل


در هر صورت اين امكان وجود دارد كه منصوريان با تركيب فعلى بتواند در فصل آتى و همچنین لیگ قهرمانان آسیا موفق ظاهر شود


در هر صورت استقلال منصوريان با تمام فراز و نشيب هاى مالى و همچنين اعتصاب بازيكنان در اواخر سال 95 توانستند مقام دوم را از آن خود كند.

همچنين بهتر است بدانيم در ديدار هاى پايانى ليگ ،استقلال و تراکتورسازی، بر سر نایب قهرمانی رقابت می‌کردند كه به اين ترتيب تیم منصوریان با دو برد در دو بازی آخر، رده دوم و قهرمانی نیم فصل دوم لیگ را بدست آورد. 

شاید در ظاهر، استقلال این فصل فاصله زیادی با قهرمانی داشته باشد اما آن‌ها توانسته‌اند در نيم فصل دوم به خوبى ظاهر شوند و مقام كسب كنند.

پایان خوش آبی ها با قهرمانی نیم فصل

استقلالی‌ها این فصل در 30 بازی، 57 امتیاز گرفتند. کمی کمتر از میانگین 2 امتیاز از هر بازی که امتیازات لازم برای قهرمانی در لیگ برتر است. لیگ سیزدهم و پانزدهم، فولاد و استقلال خوزستان با همین 57 امتیاز قهرمانی لیگ را بدست آوردند. لیگ چهاردهم هم سپاهان، با دو امتیاز بیشتر و 59 امتیاز جام را به خانه برد. 

استقلال منصوریان با وجود همه مشکلاتش، این فصل به اندازه دو قهرمان از سه قهرمان قبلی لیگ امتیاز گرفته و فاصله کمی هم با سپاهان دیگر قهرمان دیگر لیگ برتر دارد.

دلیل فاصله زیاد استقلال با قهرمانی در این فصل، نتایج فراتر از حد انتظار پرسپولیس و رکوردشکنی تیم برانکو بود. 

منصوریان، سال اول توانسته با تیمش امتیازات خوبی بگیرد و شاید، اگر پرسپولیس تا این حد موفق ظاهر نمی‌شد جام را هم بدست می‌آورد. 

آن‌ها فصل بعد فقط با یک برد اضافه، می‌توانند بیشتر فولاد لیگ سیزدهم، سپاهان لیگ چهاردهم و استقلال خوزستان لیگ پانزدهم، امتیاز بگیرند و با اطمینان جام را به خانه ببرند.


پایان خوش آبی ها با قهرمانی نیم فصل

با اين وحود منصوريان با حفظ ستاره و تقويت تيم خود در چند پست در نظر دارد فصل هفدهم را با قدرت آغاز كند تا اين بار در مقابل چشمان هواداران آبى پوش جام را از آن استقلالى ها كند البته اين امر تنها در صورتى امكان پذير خواهد بود كه تيم على منصور بتواند نتايج خوبى را در ديدار هاى فصل آتى داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
MiNOO
۱۴:۲۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
درسته قهرمان نشد اما نایب قهرمان که شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
قهرمانی که به لطف داوری کسب شده زیاد شیرین نیست و جای مانور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
قهرمانی که به لطف داوری کسب شده زیاد شیرین نیست و جای مانور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
Jamahd ☆☆
۲۰:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما برا ی نایب قهرمانی شادی نکردیم برای کسب سهمیه آسیا بود. چون تراکتور هم میتونست هم دوم بشه هم سهمیه مستقیم صعود به باشگاه های آسیا رو از ما بگیره, این رو توضیح دادم تا
به یه سری ............ فرو بره که ما مثل شما واسه باخت تو دربی شادی نمی کردیم, شادی بعد باخت واقعا شادی ما را مضاعف کرد, حال میخوای بیای جواب بدی اتوبوسی باختیم در جوال اون عده هم اگه ما با سه فرصت گل سه گل وارد دروازتون کردیم اگه باز حمله میکردیم چه حماسه ای میشد هفت هشت گل بالای شاخش بود ولی استقلال نخواست بیشتر ثحقیرتون کنه همون براتون بس بود.
جشن قهرمایتون هم دیدیم که دو ساله گوش فلک رو کر کرده بودین با شعار هادی نوروزیتون ولی موقع اهدای جام ............... جام رو میبره بالا ,یا هر کدوم هرگز بازیکناتون که خیلی به هادی تعصب داشتن دست بچش رو گرفته بود آورده بود توی زمین و کسی از هانی خبر نداشت تا مراسم تموم شد. البته این به اخلاق وفرهنگ لنگیسمایی مثل شماس و به ما ربط نداره ولی خواستم بعد ده سال قهرمان شدین یادتون بندازم کی بودین و کی هستین . هم لنگ وهم کیسه نماد پرسپولیسه
Germany
حسینی شاکر
۲۳:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام ضمن عرض خسته نباشی به همه فوتبال دوستان عزیز وتبریک قهرمانی پرسپولیس و نایب قهرمانی استفلال بایستی به عرضتان برسانم خوشحالی تیم استقلال به چند علت بوده یک اینکه استقلال در نیم فصل دوم با کسب 35 امتیاز قمرمام نیم فصل شده دوم با کسب این عنوان در طول 16 دوره بعد از سپاهان وبالاتر از رقیب سنتی خویش در جایگاه دوم ایستاده وبالاخره اینکه از پایین جدول خودش را به این جایگاه رسانده گاهی یک نقره وحتی یک برنز در عملکرد کلی تیم تاثیر موثر و به سزایی دارد لذا این نوع شادی موجه و مقبول است پس لطفا واقع بین باشید و به این تیم فارق از رنگ و نامش تبریک بگوئید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
از کی تا حالا برای یه نیم فصل قهرمانی شادی میکنن !! چرا به ما نگفتید تا نیم فصل اول شادی کنیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخسال قبل ما دوم شدیم بدون کمک داورو فدراسیون و... اونم با دوتا گل کمتر اما بازم شادی نکردیم اخه چرا انقدر دیر گفتید به ما وگر نه فصل قبل شادی میکردیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.حال ندارم دیگه جواب بدم کیسه ها شاد باشید چون ما که شمر نیستیم شادیتونو خراب کنیم برید بیرون خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علی
۱۷:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
امروز برام مسجل شد که سایتتون کاملا جانبدارانه به حمایت از استقلال داره عمل میکنه...تیترهای این چند هفته روی سایت شما رو میبینم ..از قبیل شوک دوم علی کریمی به پرسپولیس...تا این آخر که تهمت ناجوانمردانه به پرسپولیس زدید توی همین سایتتون...تمام تیترهاتون بوی آبی داره...متاسفم براتون که نمیتونید بیطرفانه تیتر بزنید...پارسال تیم پرسپولیس رو دیدید؟تیمی که از انتهای جدول بالا اومد و در نهایت با تفاضل گل نایب قهرمان شد...نایب قهرمان امسال با چند اختلاف با صدر جدول دوم شده؟؟؟یکم انصاف هم چیز خوبیه.....هرچند طرفدارای پرسپولیس در ایران بیشتر از سایر تیمها هستند اما شما که رسانه در اختیار دارید میبایست بیطرف عمل میکردید...متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوستان پرسپولیسی اولاً قهرمانی تیمتان را به شما تبریک می گم و شایسته قهرمانی بودید. ثانیاً اگر بحث از استقلال میشه که امسال نایب قهرمان شده اینکه بازیکنای این تیم از یک سری جوانان جوای نام و قراردادهای ناچیزی و همچنین ناشناخته برای اولین بار در این تیم حاضر شدند شما خودتان شاهد بودید که بختیار رحمانی با این همه سر و صدا هیچ حاصلی برای استقلال نداشت ولی خود طرفدارای استقلال و هیچ کس فکرشم نمی کرد که استقلال با این کادر و تیم بتونه نتایج قابل قبولی بگیره سایپا، سپاهان، ذوب آهن، پرسپولیس از همه آنها امتیاز گرفت و آن هم بصورت رفت و برگشت. ولی تیم پرسپولیس بعد از چندسال بازیکنان که با هم کنج بودند تنوانستند مثل استقلال نتیجه بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مقایست کلا از بیخ اشتباس چون بازی با صبا اعیارتون مشخص شد میفهمی که چی میگم پس دیگه کیسرو در حد پرسپولیس ندون
Iran (Islamic Republic of)
فقط قرمزآبی هرگز
۱۳:۳۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
پارسال ما نایب قهرمان شدیم،آنهم باتفاضل گل/تمام مانورسایتها روی اس اس خوزستان بود؛خوب منطقی بود چون قهرمان شده بود/ولی امسال ماقهرمان شدیم واس اس تهران نایب قهرمان آنهم بااختلاف9امتیاز؛ولی جالب هست که مانورسایتها روی استقلال تهران هست .
یعنی پرسپولیس خارچشم خیلی ازسایتهاشده بااین قهرمانی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
پرسپولیس با تفاضل گل قهرمانی رو از دست داد خوشحالی نکرندوند.ونایب قهرمان شدند حالا استقلال با اختلاف 9 امتیاز کمتر نایب قهرمان شده ببین چقدر خوشحالی میکنند واقعا ...خخخخخخخخخخخ...............
Iran (Islamic Republic of)
على
۱۰:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
من تعجب ميكنم پارسال پرسپوليس هم همين مقام به دست آورد آن هم فقط باتفاضل گل وبا وجود تمام ناداوريهايى كه عليهش انجام دادند وبا بازيكنانى كه قبل از ليگ خيليهاشون سوخته بودند نه مثل استقلال كه با هزينه هاى زياد بازيكناى تاپ ليگ رو گرفت وبا اختلاف خيلى بالا از تيم اول خيلى كم از تيم سوم به زور وبا نفع بردن از داورى در برابر ضررهاى داورى دوم شد شما سايتاى خبرى اينقدرمطلب در موردش ننوشتيد وخود بازيكنا وهواداراى پرسپوليس هم اينقدر خوشحالى نكردند اين همون تفاوت يه كسى هست كه حقش قهرمانى بوده ولى حقشو خوردند وكسى كه حقش وسط جدول بوده وبا باند بازى وسايتاى خبرى و....به زور دوم شده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
داداش ولشون کن کیسه ها با همینا هم دل خوشن شادیشونو خراب نکنیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار