معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ارزیابی دانش دانشجویان به وسیله شیوه‌های نوین آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.

محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شیوه‌های نوین آموزش پزشکی اظهار داشت: شیوه‌های نوین آموزش پزشکی سبب ایجاد تحولات بزرگی در این حوزه شده است و بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از روش‌های جدید آموزشی برای تربیت دانشجویان استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: بحث آموزش پزشکی یک موضوع مهم در دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی سراسر کشوراست و در همین راستا با بیش از ۲ هزار استاد دانشگاه در رشته‌ای در خصوص استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در دروس پزشکی برگزار شده و نتایج خوبی به دست آمده است.

لاریجانی عنوان کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی امروز از ابزارهای جدیدی برای ارزیابی دانش و دانشجویان استفاده می‌شود و همواره سعی می‌کنیم تا این ابزار‌ها را به روزرسانی کنیم و این کار در جهت توسعه آموزش‌های پزشکی همگام با سایر کشورهای پیشرفته و مطرح دنیا انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: امروزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از روش‌های ارزیابی الکترونیکی برای امتحانات دانشجویان استفاده می‌شود که همین مسئله تسهیلات خوبی را ایجاد می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: با استفاده از روش‌های نوین آموزش پزشکی بسیاری از افراد بدون آنکه جابه‌جا شوند می‌تواند ارتقای خودشان را پیدا کنند و متد‌های آموزشی جدید دانشگاه علوم پزشکی کشور‌ها را به طرف مجازی سازی سوق دهند.

وی یادآور شد: استفاده از شیوه‌های نوین آموزش پزشکی سبب شده تا در عرصه بین المللی در حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی کشور حضوری فعالتر داشته باشند و استفاده از همین روش‌ها در آزمون‌های صلاحیت‌های بالینی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا روش‌های نوین در آموزش پزشکی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.