در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه هاى وزارت بهداشت براى کاهش مشکلات کمردرد و گردن درد کارگران

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه مشکلات اسکلتى و کمر درد در بین کارگران شایع است، گفت: برنامه هایى در زمینه بهبود ارگونومى و کاهش بیمارى هاى اسکلتى عضلانى در کارخانه‌ها داریم.

خسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیمارى هاى اسکلتى به عنوان شایعترین مواجهات و بیمارى شغلى در ایران گفت: برنامه اصلاح ارگونومى در کارخانجات را در دست اقدام داریم تا مشکلات اسکلتى عضلانى به خصوص در کارگران کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برخى اقدامات در محیط کار عنوان کرد: در کارخانجات توصیه هایی در زمینه اصلاح ارگونومیک انجام دادیم که یکى از مهمترین اقدامات ما کاهش وزن بار‌ها مانند کیسه هاى برنج، قند، شکر و امثال آنها است.

صادق نیت تصریح کرد: با کاهش وزن بارهایى که که حمل آنها به عهده کارگران است سعى داریم تا مشکلات کمر درد و گردن درد در کارگران کاهش پیدا کرده و در صورت وجود بیمارى اسکلتى از تشدید و بروز درد جلوگیرى کنیم.

رئیس اداره بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت عنوان کرد: ما به صاحبان و دست اندرکاران در کارخانه‌ها توصیه‌ها و آموزش هاى لازم را داده و تاکید می‌کنیم که شرایط محیط کار را به گونه اى فراهم کنند تا موقعیت هایى را که روى بیمارى اسکلتى عضلانى کارگران تاثیر مى گذارند به حداقل برسانیم که بر عملکرد آنها نیز نظارت انجام مى شود.

وى با توصیه به مردم براى توجه به روش هاى درست ایستادن، نشستن و استفاده از تلفن همراه گفت: ارگونومى علمى است که آموزش می دهد از چه صندلى و میزى استفاده کنیم.

صادق نیت یادآور شد: باید نحوه درست استفاده از وسایل الکترونیک به خصوص تلفن همراه را براى جلوگیرى از بروز مشکلات اسکلتى عضلانى یاد بگیریم و به آن توجه کنیم تا احتمال بروز بیمارى و کمردرد و گردن درد را کاهش داده و در صورت ابتلا به آنها از تشدید بیمارى اسکلتى جلوگیرى کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار