ساری؛

ميانگين 67.7 درصدی مشاركت ملت ايران در 34 انتخابات

با مشاركت 67.7 درصد ملت ايران در 34 انتخابات، دو قطبی كردن جامعه و امنيتی کردن فضای انتخابات، خدمت به نظام و صيانت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب نيست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد امين رضازاده٬ مدیر کل سیاسی وزارت کشور در نشست هم انديشی با رسانه ها٬ احزاب و گروه های سیاسی مازندران با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی٬ در مشارکت دادن مردم برای تعیین سرنوشت خویش و کشور٬ سابقه درخشانی دارد٬ افزود: برخی اصول قانون اساسی٬ بر تکیه بر آرا مردم٬ مشارکت احزاب و گروه های سیاسی٬ اقلیت و همه آحاد ملت در تعیین سرنوشت خود تصریح دارد.

وی انتخابات را رابطه برد برد نظام و مردم توصیف کرد و گفت: با مشارکت مردم در انتخابات٬ قدرت نظام بالا می یابد و مردم نیز خود سرنوشت و فرجام سیاسی٬ فرهنگی و اقتصادی خویش را رقم می زنند.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری انتخاباتی سالم٬ امن٬ رقابتی و مشارکت حداکثری تاکید دارند٬ افزود : در دولت تدبیر و امید٬ انتخابات ها عادلانه٬ امن٬ سالم٬ با بیطرفی کامل و حضور حداکثری مردم برگزار شد و از افتخارات نظام است که همه دولت ها در برگزاری انتخابات٬ مولفه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را رعایت می کنند.

رضازاده با بیان اینکه انتخابات را فقط دولت برگزار نمی کند بلکه نهادهای مختلفی در برگزاری نقش دارند٬ گفت: تمام دست اندرکاران انتخابات٬ معتمدین مردم هستند.

وی با تاکید بر این که رعایت حق الناس و مشارکت حداکثری دغدغه اصلی همه است٬ افزود: برگزاری انتخاباتی شکوهمند٬ خواست و اراده همه آحاد ملت ایران٬ مسئولان٬ احزاب و گروه های سیاسی است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور، با اشاره به اينكه رقابت سياسی احزاب و گروه های سياسی، نشانگر پويايی است، افزود: امروز، همه سلايق، احزاب و جريان های سياسی قانونی داخل كشور در انتخابات كانديدا دارند.

رضازاده، با بيان اينكه نتيجه انتخابات باشكوه، اقتدار ملی كشور است، گفت: امروز كشور از تهديدات ايمن است و وحدت و انسجام جريان های سياسی برای افزايش مشاركت سياسی در اوج قرار دارد و انتخابات، كاملا رقابتی است.

وی فضای مجازی را از ابزار آگاهی های مردم توصيف کرد و افزود: رشد آگاهی مردم از مولفه های موثر در افزايش مشاركت است و تخريب و سياه نمايی دستاوردهای نظام، موجب دلسردی و كاهش مشاركت می شود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور به افزايش تعامل در جامعه سياسی در دولت تدبير و اميد اشاره کرد و گفت: مجوز 12 هزار سخنرانی در دولت يازدهم صادر شد كه 1400 سخنرانی در محيط های دانشگاهی انجام شده است و تنها 1 درصد از سخنرانی ها در دولت تدبير و اميد لغو شد كه دولت با لغو آن ها موافق نبود.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور، با اشاره به اين كه در دولت تدبير و اميد برای تمامی درخواست های تاسيس احزاب، مجوز صادر شده است و خانه احزاب استان ها فعال شده است، افزود: امروز فضای سياسی باز و با نشاطی در كشور حاكم است و همه اقشار در چارچوب قانون میتوانند حرف هايشان را بزنند.

رضا زاده، با بيان اينكه تعامل قوه مجريه و ديگر قوا و نهادهای كشور در مطلوب ترين شكل آن قرار دارد، گفت: دولت تدبير و اميد در صحنه بين المللی نيز از سياست تعامل در جهت پيشبرد امور كشور بهره برده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.