بیشتر مشاغل کردستان، مشاغل خرد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱٠ نفر در واحدهای تولیدی استان کار میکنند، گفت: ۵۲ درصد از اشتغال کردستان خرد است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در دومین روز از اولین همایش بین المللی برنامه ریزی و توسعه اقتصادی، توسعه پایدار و موازین منطقه ای، رویکرد‌ها و کاربرد‌ها در دانشگاه کردستان سنندج گفت: قبل از انجام هرگونه سرمایه گذاری باید بدانیم آیا استان کردستان پتانسیل لازم برای صنعتی شدن را دارد و بعد سرمایه گذاری کنیم. 

دره وزمی از وجود ۷۸٠ واحد تولیدی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد واحد تولیدی ٤۱٠ واحد فعال و ۲٤٠ واحد نیمه فعال هستند و ۱۳٠ واحد هم راکد و تعطیل است.

 وی با بیان اینکه ۳٠٠ پروانه بهره برداری را باطل کرده ایم، نبود وجود خارجی نیمی از این واحد‌ها و فاقد سوله بودن نیمی دیگر را از علل باطل کردن این پروانه‌ها بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در واحدهای تولیدی ما کمتر از ۱٠ نفر اشتغال دارند، گفت: ۵۲ درصد اشتغال کردستان خرد است. 

ده روزمی از وجود ۳۸٠ پروانه بهره برداری معدن خبر داد و با فعال بودن ۱۱٠ معدن، معادن سنگ آهن سلیس، طلا، فلدسپات و پوکه را از جمله معادن ارزشمند دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر این باور است اگر بتوانیم در روند توسعه ملی نقش موثری داشته باشیم آنگاه میتوانیم شاهد توسعه استان باشیم.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.