تبریز؛

آغاز جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی در تبریز

سومین جشنواره ی بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی امروز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.

آغاز جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ در این گردهمایی 90 هنرمند و محقق جهان اسلام از 33 کشور اسلامی شرکت کرده اند تا به ترویج و توسعه اندیشه ی مهرورزانه و صلح جوی اسلام با زبان هنر اسلامی بپردازند.
دبیر کل این جشنواره گفت : این جشنواره از 14 تا 22 اردیبهشت برگزار می شود و هدف از برگزاری آن تبدیل تبریز به مرکز هنرهای اسلامی جهان ،معرفی قابلیت ها و ظرفیت های صنایع دستی و هنرهای اسلامی تبریز و تأسیس موزه ی هنرهای معاصر جهان اسلام در تبریز است.
محمدزاده افزود : جشنواره در دوبخش کنگره و رقابتی برگزار می شود و در سه روز نخست 25 مقاله در حوزه ی دستاوردهای اقتصادی و نقش صنایع دستی در گردشگری ،تبادلات فرهنگی و معضلات اجتماعی ارائه و در 6 روز بعدی غرفه هایی از آثار هنرمندان و کارگاه های آموزشی در ده رشته از جمله هنرهای چوبی ،سرامیک ،فلز ،نقاشی ،ابرو باد و شیشه برگزار می شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در مراسم آغازین این جشنواره دین اسلام را دین محبت، مودت ،انسانیت ، مهربانی و نوعدوستی بیان کرد و گفت:شما هنرمندان پیام آوران صلح و دوستی هستید و اعلام انزجار از جنگ و کشتار و خشونت جهانی از طرف هنرمندان بسیار با ارزش و پذیرفته است.
جبارزاده خاطر نشان کرد : هیچ مذهب و مکتبی به اندازه مکتب سراسر خیر و برکت و صلح و انسان‌دوستی اسلام و وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) نتوانسته است الهام‌بخش اهالی هنر باشد.
نزیه معروف مدیر توسعه ی صنایع دستی مرکز تحقیقات تاریخ اسلام (ارسیسکا) هم در این جشنواره با بیان اینکه تبریز با دارا بودن پیشینه فرهنگی و تاریخی و سابقه طولانی در انواع هنرهای اسلامی کانون مهمی برای رونق هنرهای مختلف کشورهای اسلامی است از ابداع و نوآوری برگزار کنندگان جشنواره برای تدارک و اهدای جایزه ویژه تبریز و حمایت از هنرهای اسلامی تقدیر کرد.
کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز گفت:این دانشگاه آمادگی دارد با تأکید بر اقتضائات بومی و اسلامی برای جهانی کردن هنر اسلامی و نشان دادن چهره ی لطیف و صلح جوی اسلام پیشقدم باشد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار