کرمان؛

آغاز برداشت گل محمدی از مزارع بخش کوهساران راور

برداشت گل محمدی از مزارع بخش کوهساران شهرستان راور با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

  آغاز برداشت گل محمدی از مزارع بخش کوهساران راوربه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ برداشت گل محمدی از مزارع بخش کوهساران شهرستان راور با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

محمد غیاثی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: سطح زیر کشت گل محمدی درمزارع این شهرستان حدود  20هکتار است که 15 هکتار آن بارور داریم و5هکتار غیر بارور که از هر هکتار به طور متوسط حدود1400کیلوگرم گل برداشت می شودو قابلیت بهره برداری دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت گل از سطح مزرعه‌های این شهرستان تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد پیش بینی کرد که حدود 21000کیلوگرم گل تازه برداشت شود.

غیاثی گفت: محصول گل محمدی این منطقه را دارای مزیت‌هایی نسبت به دیگر مناطق اطراف از جمله زود رس بودن گل‌ها دانست و گفت: شرایط خاص اکولوژیکی منطقه که دارای شب‌های سرد و روزهای نسبتا معتدل و گرم دارد باعث می‌شود که محصول گل درصد اسانس مناسب و عطر و بوی ویژه‌ای داشته باشد.

وي از برنامه ریزی براي افزایش سطح زیر کشت و جایگزینی این محصول با سایر محصولات پرمصرف آب خبر داد و گفت: باتوجه به بازدهی خوب این محصول و کمبود شدید آب وسرعت بالای تبخیر و مناسب بودن خاک منطقه برای بهره برداری بیشتر از گل محمدی با کمک وهمت مضاعف همکاران و مسئولان ظرف سال‌های آتی سطح زیر کشت این محصول به 25 هکتار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار