کرمان؛

سهم بسیار زیاد استان کرمان از حوادث و بلایا

از 41حادثه ای که در دنیا تحت عنوان حوادث و بلایا ذکر می شود 31حادثه در کشور ما رخ می دهد و استان کرمان سهم زیادی از این حوادث دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست خبری که امروز به مناسبت آغاز هفته هلال احمر در محل سالن اجلاس این جمعیت برگزارشد، گفت:از 41حادثه ای که در دنیا تحت عنوان حوادث و بلایا ذکر می شود 31حادثه در کشور ما رخ می دهد و استان کرمان سهم زیادی از این حوادث دارد.
وی از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر استان را غبار روبی قبور شهدا در روز پنج شنبه ذکر کرد وافزود: در اولین روز از هفته هلال احمر میزبان رسانه ها بودیم تا صدای هلال را به گوش عموم مردم برسانند.
وی از دیگر برنامه های این جمعیت در این هفته را همایش پیاده روی خانواده هلال احمر و جشن اعیاد شعبانیه واهداجایزه به فعالان هلال احمر دانست وگفت:شرکت در نماز جمعه و در کنار آن برپایی ایستگاه سلامت را داریم و داوطلبان ما با کاور در نمازجمعه حضور خواهند داشت.
گنج کریمی از دیگر برنامه های این هفته رادیدار مدیرعامل جمعیت با کارکنان در روز یکشنبه دانست وافزود:روسای شعب شهرستانی نیزبا فرمانداران دیدار کرده وازبیماران بیمارستانها نیزعیادت می کنیم.
وی دیگر برنامه این هفته را برگزاری اختتامیه جشنواره عکس و فیلم هلال ما دانست وگفت:مانور امدادی و رژه موتوری جمعیت هلال احمر را دوشنبه داریم ، در بحث تخفیف نیز خدمات پزشکی دراین هفته دربخش ویزیت با 20درصد تخفیف، دندان پزشکی 5درصد ودیگر خدمات کلینکی وپاراکلینیکی 15درصد تخفیف را شامل می شوند.
وی گفت: تخفیف خدمات پزشکی در کرمان سیرجان وبم خواهد بود ودردیگرشعب نیز برنامه های متنوعی داریم.
گنج کریمی تصریح کرد:اعزام کاروان سلامت به نقاط محروم در انار،راور وکرمان وبه میزبانی بم وسیرجان انجام می شود و اردوهای جهادی نیز در زرند وبم وکرمان ویژه نقاط محروم برگزار می شود.
وی از تمکیل مرکزتخصصی آموزش های هلال احمردر این هفته با اعتبار2میلیارد تومانی از محل مصوبات سفر دولت خبرداد وگفت:مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با حضور مسئول جوانان جمعیت کشوربرگزارمی شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود:فضای مجازی کمک خوبی برای اطلاع رسانی اقدامات هلال احمر است اما گاهی در زلزله کوچکی زیر سه ریشتری مثلا در گلباف عکس هایی از زلزله های قدیمی این منطقه مثلا عکس های سال 60این زلزله را منتشر وباعث نگرانی هایی بین مردم می شوند.
وی خاطرنشان کرد: یا در برخی حوادث برخی تشکل های مردمی اقدامی که حیاتی و نیاز مردم بوده مثل نجات از سیل و جلوگیری از حوادث بعدی برای اطفال و زنان را ،به نفع خود دانسته وخواهان در بوق کردن این حوادث هستند در حالی که ما اعتقاد داریم در حادثه هیچ فخری نیست و در موقع حادثه عکس انداختن وسلفی گرفتن افت کار ما است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار