کرمانشاه؛

تحقق 108 درصدی تعهدات فنی و حرفه ای

در چند سال اخیر علی رغم کاهش اعتبارات ،تعهدات آموزشی این اداره کل از رشد خوبی برخوردار بوده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: در چند سال اخیر علیرغم کاهش اعتبارات ،تعهدات آموزشی این اداره کل از رشد خوبی برخوردار بوده است .

ناصری امید به تحقق 108 درصدی تعهدات آموزشی این اداره کل در بخش دولتی در سال 95 اشاره کرد و گفت : سال گذشته 5 میلیون و 300 هزار نفر ساعت در قالب 25 هزار و 291 دوره در مراکز دولتی استان در رشته های مختلف آموزش دیدند .

ناصری امید با اشاره به اینکه حدود 4 هزار نفر دوره آموزش در قالب انعقاد قرارداد با ادارات و نهاد ها و به درخواست آنها ارائه شده است گفت : این تعداد دوره به درخواست دانشگاه های استان و کمیته ی امداد امام (ره) ،آموزش و پرورش و مراکز صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد : در مراکز خصوصی نیز 4 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی توسط آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان، در سال 95 ارائه شد که نسبت به سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان این مطلب که آموزش های فنی و مهارتی هر چند کوتاه مدت بوده اما اثر گذار است گفت : افراد علاقمند می توانند با فراگیری دوره های مهارتی توانمندی لازم را کسب کنند .

ناصری امید گفت : با توجه به ضرورت برنامه ریزی جهت توسعه منابع انسانی مورد نیاز ،ارتقای بهره وری نیروی کار و توانمند سازی دانشجویان برای ورود به عرصه ی فعالیت های اقتصادی در سال های اخیر ارتباط دانشگاه های استان با مراکز آموزش فنی و حرفه ای منسجم شده است .

وی با بیان این مطلب که با در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات کارگاهی مناسب و مربیان مجرب ، مهارت های لازم در کنار مباحث نظری به دانشجویان ارائه می شود گفت : صنعت هم باید به سمت آموزش های فنی و مهارتی حرکت کند .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : قابلیت ها و پتانسیل های شهرستان بایستی شناسایی شود و با ارائه ی آموزش های مهارتی لازم مورد بهره برداری قرار گیرد .

ناصری امید با بیان این مطلب که امروز ایجاد شغل های جدید در حوزه ی IT و ICT ،تولید محتوا و اپلیکیشن ها در درآمدزایی نقش مهمی دارد گفت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در حوزه های IT و ICT ورود پیدا کرده است.

وی افزود : با هدف افزایش سطح کیفی پخت نان و کاهش ضایعات آن می توانیم آموزش های مورد نیاز را به خبازان این شهرستان ارائه نمائیم .

ناصری امید اظهار داشت : برای سنجش تمامی صنوف به صورت ماهیانه ، آزمون های هماهنگ کشوری در اداره ی سنجش و ارزشیابی مهارت استان برگزار می شود .

وی اضافه کرد : استاد کاران و صاحبان مهارت نیز برای دریافت گواهینامه استاندارد فنی و حرفه ای می توانند در آزمونهای ادواری که به صورت هر 3 ماه یکبار برگزار می شود شرکت کردند.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار