مشهد؛

آغاز دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در نیشابور

دومین دوره جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دبستان بنت الهدی صدر نیشابور آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، نرجس مقدم پاشا گفت: هدف از برگزاری این دوره تقویت مهارت‌های خوانش کتاب و مطالعه است که فرمهر منجزی ومکرمه شوشتری پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان در این کارگاه‌ها حضور دارند و آموزش‌های لازم را برای مربیان می‌دهند.

وی افزود: پس از آموزش‌های لازم هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است (معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و ...) می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کنند.

کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: دومین جام باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان ایران همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با مشارکت و همکاری شهرداری، آموزش وپرورش، اداره کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان وانجمن کتاب کودک سیمرغ واتحادیه کتابفروشان نیشابور آغاز به کار کرد.

مقدم پاشا افزود: سال گذشته که نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران برگزیده شده بود، تجربه برگزاری اولین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در سطح کشور رقم خورد که در همایش امسال از باشگاه‌های برتر شد.

وی تاکیدکرد:هدف اصلی از برگزاری این باشگاه ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می‌شوند.

مسئول دبیرخانه پایتختی کتاب ایران مستقردر اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابورتصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج کتاب وکتابخوانی انشاله بتوانیم گام‌های ارزنده تری دروند رو به رشد آگاهی در بین عموم مردم فرهنگ دوست شهرستان نیشابور برداریم.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار