کرمانشاه؛

کشف محموله بزرگ سیگار قاچاق در محور کرمانشاه-روانسر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف یک میلیون و 300 هزار نخ سیگار در محور کرمانشاه- روانسر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه سردار منوچهر امان اللهی گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر خرید یک محموله بزرگ سیگار قاچاق توسط قاچاقچیان، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: اعضای این باند محموله را از کشور عراق بارگیری و قصد داشتند در استان های مرکزی کشور توزیع کنند که خوشبختانه با کار اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی پیش از ورود به شهر کرمانشاه متوقف شدند.

امان اللهی با اشاره به دستگیری دو متهم در این زمینه گفت: طی سال های اخیر و بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برخورد با قاچاق کالا و ارز در اولویت کاری انتظامی استان کرمانشاه بوده و در نتیجه تلاش مضاعف همکاران، کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته 185 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه عمده کالاهای کشف شده لوازم خانگی، تلفن همراه، البسه، مواد غذایی و سیگار بوده است گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در سال گذشته بالغ بر 460 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا ابعاد و جوانب مختلفی دارد و دستگاه های مختلفی در این حوزه مسئول اند، گفت: طبیعتاً بخشی که مربوط به ناجا است با جدیت دنبال می شود، اما متاسفانه در مواردی در زمینه هماهنگی های بین بخشی، قوانین و مقررات جاری، تفاوت در نحوه اقدام و عمل و سایر موضوعات خلاءهایی داشته ایم.

امان اللهی اظهار کرد: خریداران کالای قاچاق نیز باید اثرات منفی این اقدام برای منافع عمومی را مدنظر قرار داده و به خاطر سود جزئی، تولید داخلی را با مشکل مواجه نکنند.

وی در پایان تأکید کرد: مجموعه انتظامی استان کرمانشاه به صورت جدی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال بوده و افزایش کشفیات گویای تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است و کماکان به این تلاش خود ادامه خواهد داد.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.