خیز بلند کنگره برای حذف طرح اوباماکر

مجلس نمایندگان آمریکا امروز طرح جایگزین بیمه درمانی اوباما موسوم به اوباماکر را به رای می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مجلس نمایندگان آمریکا امروز طرح جدیدی را برای جایگزینی قانون بیمه‌ درمانی "باراک اوباما"، رئیس جمهور پیشین آمریکا، موسوم به اوباماکر به رای می گذارد. روند این رای‌گیری کمی غیرمعمول است زیرا هنوز مشخص نیست در طرح جایگزین چه تعداد از شهروندان آمریکایی تحت پوشش قرار خواهند گرفت و یا چقدر تامین اعتبار نیاز دارد.

پس از آنکه اصلاحاتی در طرح جدید بوجود آمد، نظر موافق تعداد بیشتری از جمهوری‌خواهان به آن جلب شد. "کوین مک کارتی"، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان، از تصویب این طرح ابراز اطمینان کرد و گفت: با توجه به رای کافی که در اختیار داریم، این لایحه تصویب خواهد شد.

تاکنون هیچکدام از نمایندگان دموکرات با طرح جایگزین که از سوی دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد شده است، موافقت نکرده‌اند. اما از آنجاییکه حزب جمهوری‌خواه 238 کرسی را در مجلس نمایندگان آمریکا اشغال کرده و برای تصویب این لایحه فقط به رای مثبت 216 نماینده نیاز است، به نظر می‌رسد نظر موافق و مخالف دموکرات‌ها هیچ تاثیری در نتیجه نهایی رای‌گیری نداشته باشد.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی، لغو بیمه درمانی اوباماکر و جایگزین آن با طرح درمانی خود را یکی از اصلی‌ترین شعارهای انتخاباتی‌اش قرار داده بود. طرح جایگزین اوباماکر ماه گذشته نیز در کنگره به رای گذاشته شد؛ اما به دلیل برخی اختلاف نظرات میان اعضای جمهوری‌خواه ناکام ماند.

گفته می‌شود در طرح جدید، 24 میلیون نفر از شهروندان آمریکایی بیشتر از طرح اوباماکر تا سال 2026 تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند. همچنین حق بیمه هر فرد در سال‌های 2018 و 2019 حدود 15 تا 20 درصد بیشتر از آنچه در اوباماکر پیش‌بینی شده بود، افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار