کرمانشاه؛

گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان

گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان مدیران کل‌ بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان و خانواده در این همایش که امروز (13 اردیبهشت) برگزار شد، از شکاف جنسیتی بین زنان و مردان در ایران یاد کرد.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی شاخصی برای توسعه انسانی دارند که بر اساس آن کشورها بر اساس سه شاخص سلامت، آموزش و اقتصاد رده‌بندی می‌شوند که بر اساس این شاخص ایران رتبه 69 دنیا را دارد و بیشترین رتبه متعلق به نروژ و کمترین رتبه مربوط به آفریقای مرکزی است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور زنان با بیان اینکه در این شاخص وضعیت توزیع جنسیتی مشخص نیست، تاکید کرد: به همین منظور شاخص دیگری تعریف شده که نسبت توسعه یافتگی زنان به مردان را نشان می‌دهد .

عباسی افزود: این شاخص برای ایران در سال 2015 و 2016 هنوز اعلام نشده، اما در سال 2014 که ایران از نظر شاخص کل توسعه یافتگی در جایگاه 128 بود، در شاخص نسبت زنان به مردان جایگاه 75 را داشتیم و این فاصله 53 رتبه‌ای بیانگر شکاف عمیق جنسیتی است.

وی با اشاره به اینکه برای جبران این فاصله استراتژی‌هایی از سوی امور بانوان بهزیستی کشور مطرح شد، تاکید کرد: دو شاخص سلامت و آموزش را پایه قرار دادیم تا استان‌ها بر اساس نیاز بومی و خلاقیتی که دارند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول معتقد است، زنانی که در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا نقش دارند باید برای کاهش این شکاف جنسیتی تلاش کنند و مهمترین نقش بر عهده خود زنان است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور بانوان تصریح کرد: زنان برای توانمندسازی خود سه امر را باید مد نظر داشته باشند، ابتدا اعتماد به نفس و خود باوری داشته باشند، اعتماد مدیران مرد را جلب کنند و به برنامه‌های نظام و دولت نیز اعتماد کنند.

عباسی در پایان از افزایش میزان مدیران زن در دوره ریاست کنونی سازمان بهزیستی هم خبرداد و افزود: درصد مدیران پایه زن سازمان بهزیستی از 34 به 45.3 درصد و مدیران میانی از 21 درصد به 24.5 درصد رسیده است.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.