شیراز؛

ارزيابی رايگان ريسك ابتلا به هپاتيت B در شیراز

ريسك ابتلا به هپاتيت B در بين 550 نفر از مددجويان مركز دولتی نگهداری، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده 16 ارزیابی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسين فرح بخش رييس مركز بهداشت شهدای والفجر گفت: ريسك ابتلا به هپاتيت B در بين 550 نفر از مددجويان مركز دولتی نگهداری، درمان و كاهش آسيب معتادان موضوع ماده 16 ارزیابی شد.

فرح بخش با بیان اینکه در مرحله بعدی افراد پرخطر مركز از نظر بيماری هپاتيت B مورد آزمايش قرار می گيرند، افزود: اجرای اين برنامه با شناسايی ناقلان عفونت در جامعه، امكان ارزيابی نزديكان آنان و ايجاد پوشش ايمنی براي اطرافيان بيمار، گام مهمی در مبارزه با بيماری تلقی شده و باعث ارتقای سلامت عمومی جامعه می شود.
 
وی ادامه داد: بيماری هپاتيتB بيماری عفونی كبد با عامل ويروسی است، ويروس هپاتيت B همانند ويروس HIV از راه تزريق مشترك قابل است و رفتارهای پرخطر می تواند زمينه ساز ابتلا به اين عفونت باشد.
 
فرح بخش واكسيناسيون را يكی از راه های پيشگيري از بيماری هپاتيت B  عنوان کرد و تصریح کرد: بايد دانست در حال حاضر بيشتر بيماران مبتلا به هپاتيت B بدون علامت هستند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار