برای نخستین بار در شیراز؛

پوشش واكسیناسیون هپاتیت ب هنگام تولد نوزادان

برای نخستین بار در شیراز، تلقیح واكسن هپاتیت ب در 24 ساعت اول تولد نوزادان راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر عبدالحسین فرح بخش رئیس مركز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: برای نخستین بار در شیراز، تلقیح واكسن هپاتیت ب در 24 ساعت اول تولد نوزادان در 12 بیمارستان دولتی و خصوصی دارای زایشگاه زیر پوشش راه اندازی شد.


وی افزود: واكسیناسیون هپاتیت ب در ساعات اولیه تولد نوزادان به عنوان یكی از مهم ترین سیاست های اداره بیماری های قابل پیشگیری با واكسن وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی است و همه نوزادانی كه در زایشگاه ها، مراكز تسهیلات زایمانی و بیمارستان ها متولد می شوند، باید در 24 ساعت اول تولدشان بر ضد بیماری هپاتیت ب واكسینه شوند و این پوشش به 100 درصد برسد.

دكتر عبدالحسین فرح بخش تصریح کرد: با هماهنگی در برخی از بیمارستان ها با تغییر كاربری، فضاهای لازم برای ایجاد اتاق واكسیناسیون نوزادان مهیا شده است.
 
مسئول مبارزه با بیماری های واگیر این مركز بهداشت نیز در خصوص بیماری هپاتیت ب اظهار کرد: هپاتیت ب یكی از عوامل ویروسی مهم در مرگ و میر زودرس انسان است، علائم بیماری شامل زردی ناگهانی، ضعف، خستگی و درد شكم بوده، اما در بیش از نیمی مبتلایان هیچكدام از نشانه های اختصاصی بیماری بروز نمی كند كه در این موارد خطر مزمن شدن بیماری بیشتر است. 

علی محمدشاهیجانی راه های انتقال این بیماری را شامل انتقال از مادر به فرزند، از راه جنسی و خون و فرآورده های خونی عنوان کرد و افزود: مهمترین راه های پیشگیری از آن نیز، واكسیناسیون، پرهیز از رفتارهای پرخطر و احتیاط در مواجهه های محیط های برخی مشاغل است. 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار