همدان؛

ورود نخبگان به دانشگاه صنعتی همدان/جذب دانشجوی خارجی در برنامه پنج ساله دانشگاه

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: بخشی از نخبگانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل بودند به دانشگاه صنعتی همدان آمدند.

ورود نخبگان به دانشگاه صنعتی همدان/جذب دانشجوی خارجی در برنامه پنج ساله دانشگاهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود نیلی در سالروز تأسیس دانشگاه صنعتی گفت: پیش بینی شده که50 دانشجوی خارجی در پنج رشته تا چند سال آینده جذب شوند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی همدان در منطقه چهار رتبه اول را کسب کرده است، اظهار داشت: در جذب هیئت علمی در سه سال گذشته افزایش قابل توجهی را شاهد بودیم و در سال قبل 11 عضو هیئت علمی به جمع دانشگاه پیوستند.

وی افزود: بخشی از نخبگانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل بودند به دانشگاه صنعتی همدان آمدند.

نیلی با بیان اینکه زیرساخت های پیش بینی شده در راستای جذب هیئت علمی در رساندن رقم دانشجو به استاد حدود 21بوده است، خاطرنشان کرد: جذب هیئت علمی این عدد را بهبود بخشید و حسابداری تعهدی در دانشگاه منجر به شفافیت اقتصادی دانشگاه شد.

وی با اشاره به مقام اول دانشگاه در میزگردهای دانشجویی و مقام سوم در کرسی های آزاداندیشی، یادآور شد: دانشگاه صنعتی دانشگاهی جوان با 11 سال خدمت است و زیرساخت های لازم برای اقدامات مؤثر و پیشرفته فراهم شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه کانون شکوفایی امید با ایده دانش بنیان و هدف ایجاد کسب و کار در دانشگاه راه اندازی شد، گفت: مبلغ 40میلیارد ریال برای کسب و کار از صندوق کارآفرینی امید دریافت شد.

وی افزود: پایگاه های نظارت مستقر بر آموزش در دانشگاه شکل گرفته و از سوی دیگر ارتباط منطقی با بخش صنعت از طریق تعامل با رؤسای شرکت ها و نقش آنها در نظام تصمیم گیر، برقرار شده است.

نیلی با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان بیکار در سطح کشور آمار مناسبی نیست، یادآور شد: سال گذشته در دانشگاه تغییر و تحول ایجاد شد و از سوی صندوق کارآفرینی امید و کانون شکوفایی امید، مرکز فرشچیان با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی افزود: 2.5 میلیارد تومان در سال قبل برای بهره برداری از این طرح اختصاص داده شد که امید می رود در سال تحصیلی آینده تحویل جوانان شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به یک هزار و 200 متر محوطه سازی دانشگاه، تصریح کرد: طراحی دانشکده برق و کامپیوتر به مساحت پنج هزار و 900 متر مربع در هفت طبقه انجام و کلنگ آن توسط وزیر علوم به زمین زده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی به مساحت یک هزار و 300 متر مربع در سه طبقه طراحی شده و امید می رود تا پایان سال طرح آغاز شود.

نیلی با بیان اینکه چهار واحد دانشگاه در اختیار دستگاه ها بود، گفت: استانداری یکی از واحدها را تخلیه کرد و دیگر واحدها در اختیار دستگاه های دولتی و قضایی قرار دارد که انتظار می رود تخلیه شود چون دانشگاه به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی نیاز مند خوابگاه است، خاطرنشان کرد: پیش بینی شده که50 دانشجوی خارجی در پنج رشته تا چند سال آینده جذب شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان همچنین تصریح کرد: دانشگاه های بزرگ کشور که دانشجوی خارجی جذب می کنند، هزینه آن را می پردازند هرچند ارزش دارد و هنوز زود است که دانشگاه های بزرگ از محل دانشجویان خارجی درآمدزایی کند.

انتهای پیام/ غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار