مراکز دانشگاهی در رتبه نخست رشد علمی دنیا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه‌های دانشگاهی با ۱۴ درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم البته در برخی حوزه‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.

کسب رتبه نخست شتاب علمی دنیا با 14 درصدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد فرهادی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا از اختصاص اعتبارات عمرانی تا تیر ماه به دانشگاه‌های استان خبر داد و بیان کرد: دانشگاه‌های ما دارایی‌های زیادی دارند و پیگیری شده تا سند دریافت کنند.

فرهادی بیان کرد: در حوزه‌های دانشگاهی با 14 درصد، رتبه اول شتاب علمی دنیا را داریم البته در برخی حوزه‌ها باید بیشتر تلاش کنیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری پس از برجام و آمد و رفت هیئت‌های علمی و دانشگاهی  و بحث‌هایی که بود دستور دادند که این حوزه ساماندهی شود ضمن آنکه تعامل علمی را ضرورت دانستند.

این مسئول بیان کرد: در روزهای گذشته میزبان هیئتی 121 نفره از دانشگاه‌های ایتالیا بودیم ضمن این که در این راستا دانشگاه بوعلی سینا همدان بسیار به‌جا پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کرده است چرا که افزایش ارتباطات بین‌المللی در حوزه علوم بسیار خوب است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به دو انتخابات پیش رو اظهار داشت: دانشگاه‌ها در انتخابات نقش بسیار مهمی دارند و با دعوت از داوطلبان، نمایندگان و افراد دیگر که در مسیر انتخاب قرار دارند می‌توانند مصاحبت داشته باشند و نه تخریب.

فرهادی تصریح کرد: دانشگاه می‌توانند در راستای حضور مردم بیشتر از دوره‌های قبل نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه همدان دانشگاه‌های خوبی دارد و در حال فعالیت‌های توسعه‌ای و کیفی است گفت: در دانشگاه آزاد‌، سرمایه‌گذاری عظیم و مردمی انجام شده ضمن اینکه دانشگاه بوعلی برند خوبی است که باید به این موضوع در عمده فعالیت‌ها توجه شود.

فرهادی با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده D8 و پذیرش دانشجو را پیگیری می‌کنم اظهار داشت: دانشگاه‌های استان به سمت رشته‌های جدید و بین رشته‌ای بروند و مأموریت‌گرایی را دنبال کنند.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌های استان افزود: ارتباط با بیرون و بررسی مسائل و رفع مشکلات منطقه با پروژه‌های مطالعاتی را تداوم و گسترش دهید.

فرهادی خاطرنشان کرد: در حوزه ارائه مقالات مشترک، ضعیف هستیم که ارتباطات بین المللی این ضعف را می تواند برطرف کند.

وزیر علوم اظهار داشت: با همکاری دولت و مجلس ممنوعیت ساخت خوابگاه از طرف دولت برداشته شد و امکان ساخت مشارکتی و خیر ساز هم به صورت 50 درصد خیری و 50  درصد دولت فراهم شده است.

فرهادی با بیان اینکه با احداث مرکز همایشها از ابتدا در همدان موافق بودم افزود: زیرا ما در تهران به اندازه کافی از این مراکز داریم و اعتبار لازم هم برای ساخت آن گذاشته‌ایم.

آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌های علمی در همدان با حضور وزیر علوم

عملیات اجرای مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا ظهر امروز با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، استاندار  و خجسته نماینده مردم  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

مطالعات این پروژه در سال 89 انجام و جانمایی آن انجام شده است و قرار است تا مرکز همایش‌های علمی در مساحت 31 هزار و 796 متر مربع ساخته شود.

این مرکز در سه طبقه و با اعتبار ملی ساخته می‌شود ضمن اینکه این مرکز به صورت ملی و متعلق به استان‌های منطقه بوده و دارای 13 سالن با ظرفیت 3 هزار و 100 نفر است.

مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا دارای بخش آموزشی، بخش موزه مفاخر، تالارهای اجتماعات، بخش اقامتی، بخش رفاهی و خدماتی و غیره است ضمن اینکه نوع سازه فلزی است.

اختصاص 60 میلیارد تومان برای ساخت پروژه مرکز همایش‌های علمی همدان

محمد فرهادی در آئین شروع عملیات اجرایی پروژه مرکز همایش‌های علمی اظهار داشت: این پروژه ملی در قالب مرکز همایش‌ها است که بین‌المللی نیز می‌تواند باشد و تعدادی سالن‌ها در ابعاد مختلف کوچک، متوسط و سالن‌های بزرگ و فضاهای نمایشگاهی دارد ضمن اینکه می‌تواند فضاهای اقامتی برای میهمانان و اساتید بین‌المللی را داشته باشد.

فرهادی بیان کرد: این مرکز ظرفیتی در غرب کشور است که ظرفیت‌های آن آماده است و گودبرداری و خاکبرداری آن شروع می‌شود و اعتبار کلی آن بالغ بر 60 میلیارد تومان است که در ردیف‌های وزارت علوم بود که برای تسریع در کار در اعتبارات خود دانشگاه دیده می‌شود.

وی افزود: شتاب رشد علمی ایران 14 درصد است که در بین 25 کشوری که دارای شتاب علمی هستند برتر هستیم و بعد از ایران روسیه با حدود 10.4 و بعد چین با 9.4 درصد شتاب است.

فرهادی بیان کرد: در حوزه نوآوری از رتبه 113 به 78 رسیدیم به طوری که در جهان اسلام و منطقه رتبه اول را داریم. همه این رتبه‌ها در سه سال اخیر به دست آمده است.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.