در حاشیه نشست هیات دولت؛

صالحی امیری: امور اجرایی حوزه فرهنگ باید واگذار شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قصد داریم تمامی امور تصدی‌گری را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کنیم، بر این اساس سایر امور اجرایی و حوزه فرهنگ، هنر و کتاب بایستی واگذار شود.

صالحی امیری: وظیفه وزارت فرهنگ سیاست‌گذاری است/ امور اجرایی حوزه فرهنگ باید واگذار شود

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه برنامه اصلی در سال آینده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تعریف شده است.

وی افزود: برای اداره وزارت فرهنگ باید مسیر توسعه و جهت‌گیری آن را تعیین کرد. همچنین به منظور واگذاری تصدی‌گیری به نهاد‌های صنفی اقدامات اساسی انجام دادیم به طوری که خانه موسیقی، خانه سینما، خانه تئاتر، اتحادیه نشر در این دولت به شدت گسترش یافته است.

صالحی امیری تأکید کرد: قصد داریم تمامی امور تصدی‌گری را به اصحاب فرهنگ و هنر واگذار کنیم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد تنها سه وظیفه از قبیل سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت را برعهده دارد بر این اساس سایر امور اجرایی و حوزه فرهنگ، هنر و کتاب بایستی واگذار شود و این سیاستی قطعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه دو نظام‌نامه تدوین شده که سازمان نظام رسانه‌ای و سازمان نظام هنر باید توسط اصحاب هنر مسئولیت‌هایی پیرامون امور فرهنگی از جمله تخلفاتف مجوزها را بر عهده گیرند چرا که وظیفه وزارت فرهنگ سیاست‌گذاری است.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ قصد دارد مصرف سرانه فرهنگ در کشور را ارتقا دهد لذا همچنان که در حوزه بهداشت، مسکن و تغذیه صحبت از سرانه می‌شود در حوزه فرهنگ نیز این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.