اهواز؛

پایان عملیات خاکبرداری کانال مهندس پورشریف تا اواخر اردیبهشت ماه

کانال مهندس پورشریف، از کارون منشعب می‌شود و از ایستگاه پمپاژ شیلات به طول 13 کیلومتر تا کانال پرورش ماهی ادامه دارد که دبی انتقال آب در این کانال 20 متر مکعب است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ یدالله شمایلی، مدیر عامل موسسه جهاد نصر امروز در بازدید از کانال مهندس پورشریف اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی، در پی وقوع طوفان های گرد و خاک در استان،  موسسه جهاد نصر را موظف به اقدامات اساسی کرده است.

یدالله شمایلی بیان کرد: این اقدامات در 2 بخش فوری یا ضربتی و اساسی برنامه‌ریزی شد، که در طرح ضربتی تصمیم وزارت جهاد کشاورزی، موسسه جهاد نصر انتقال آب به مناطق فوق بحرانی جنوب شرق اهواز است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به کانال مهندس پورشریف یا منابع طبیعی بیان کرد: این کانال از کارون منشعب می‌شود و از ایستگاه پمپاژ شیلات به طول 13 کیلومتر تا کانال پرورش ماهی ادامه دارد.

شمایلی با اشاره به این‌که 10 کیلومتر اول عرض کف کانال 50 متر و مابقی عرض کف کانال 30 متر است، گفت: دبی انتقال آب در این کانال 20 متر مکعب است.

وی ادامه داد: این کانال باید از کوت امیر رد شود و از زیر نهر مالح، بندر امام، خطوط نفت و گاز جاده‌های روستایی عبور کند تا به منطقه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز برسد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به این‌که علاوه بر کانال سازمان منابع طبیعی و محیط‌زیست  به کاشت نهال در مناطق ریزگرد خیز اقدام کرده اند، اضافه کرد: میزان خاکبرداری این کانال 4 میلیون و 800 هزار متر مکعب است که 4 میلیون از خاکبرداری انجام شد.

شمایلی افزود: حل مسائل اجتماعی،  تعامل با کشاورزان،  مباحث اجرایی و فنی از نکات قابل توجه است که تا کنون گام‌هایی برداشته شده است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به این‌که کار اساسی برای مقابله با ریزگردها پرداختن به کانون بحران در ماهشهر، شرق هندیجان، شمال خوزستان و ویس است، خاطرنشان کرد: در میان مدت و بلند مدت نیز با کمک دولت، وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برنامه‌ریزی و اقدامات اساسی صورت می گیرد.

وی از پایان عملیات خاکبرداری کانال مهندس پورشریف تا اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.