شیراز؛

برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان

رئیس انجمن نمایش فارس گفت: جشنواره تئاتر استان شهریور ماه برگزار می شود.

برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید وامق رئیس انجمن نمایش استان فارس از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان از شهریورماه خبر داد و افزود: در  این جشنواره، برترین های تئاتر از 29 شهرستان استان به رقابت می پردازند که در تقویم کاری نیمه نخست امسال، برنامه های مختلفی برای حوزه تئاتر استان پیش بینی شده است.
 
وامق عنوان کرد: علاوه بر جشنواره تئاتر استان، برنامه هایی مانند آموزش، تجهیز و تعمیر سالن های نمایش، جشن تئاتر فارس، طراحی و راه اندازی سایت انجمن نمایش استان، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان و حمایت مالی از آثار نمایشی درجه الف در 6 ماه نخست امسال برگزار می شود.
 
مهدی رنجبر معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با حضور در این آیینگفت: نمایش هنری زنده، پویا، تاثیرگذار، مقدس و وام گرفته از دیگر هنرهای والا است که ادبیاتی در قامت و قاموس نمایشنامه برای تئاتر تعریف می شود بلندایی به وسعت تاریخ دارد.
 
 رنجبر اضافه کرد: نمایشنامه به عنوان یکی از ارکان اصلی هر نمایشی در جهان ادبیات دراماتیک همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است به گونه ای که می توان سهم متن را برابر با سهم بازیگر در موفقیت یک اثر هنری دانست.
 
در این آیین از رحیم هودی، احمد سپاسدار، دکتر امین جعفری زاده، دکتر محمد شعله سعدی، بهمن سلیمانی، فرامرز شاه قلعه، اصغر زیبایی نژاد، محسن فرشاد، سیروس مهبودی و رحمان هوشیار به عنوان معلمان هنر تئاتر تجلیل شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.