مهاباد؛

کیسه های پارچه ای ؛جایگزین سالمی به جای کیسه های پلاستیکی

استفاده از کیسه های پارچه ای خرید ، تا حد بسیار زیادی می‌تواند جای پلاستیک را بگیرد و رقیب سرسختی برای آن باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،فعال محیط زیست مهابادی گفت: امروز کیسه های پارچه ای دوخته شده توسط بانوان سرپرست خانوار را به نمایش عموم گذاشتیم تا نشان دهیم خرید و یا حتی دوخت کیسه‌های پارچه ای ،می‌تواند استفاده از کیسه‌های پلاستیک یک بار مصرف را بسیار محدود کند.

آهنگری افزود:کیسه های پارچه ای خرید درصورت آلوده و کثیف شدن، قابل شستشو است و می توان آن را به مدت طولانی استفاده کرد.

وی اظهار داشت:کیسه های پارچه ای نه تنها در کاهش مصرف پلاستیک موثر است؛ بلکه نگهداری میوه و سبزی‌ها در کیسه‌های پارچه ای موجب تازه تر ماندن آنها در یخچال نیز می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
فاطمه
۰۸:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام
ه طبیمیشه دیدن انبوه کیسه های پلاستیکی رها شده در طبیعت، خانمها در بازار میوه و تره بار با تعداد زیادی کیسه پلاستیکی در دستانشان، و کشوی آشپزخانه مملو از پلاستیک این کابوس در ذهنم جولان می دهد که با سرنوشت زمین چه کردیم ... وقتی متوجه شده در کشورهای پیشرفته مدتهاست پاکت های پلاستیکی برگشت ناپذیر جای خود را به پاکت های کاغذی یا پلاستیکی دوستدار طبیعت داده اند این سوال غم انگیز پیش آمد که چرا ما ایرانی ها هنوز گام مهمی در این سو بر نداشته ایم. با جستجو در سایتها هرچه بیشتر گشتم کمتر یافتم تامتوجه این کیسه های پارچه ای شدم اکنون اعلام آمادگی می کنم از لحاظ کار و سرمایه پذیرای ایده های جوان برای توسعه تولید و فرهنگ این گونه محصولات هستم.