زنجان؛

70 درصد انرژی برق استان را بخش مولد ( صنعت –كشاورزی) مصرف می كند

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت:هفتاد درصد انرژی برق استان را بخش مولد ( صنعت –كشاورزی) مصرف می كند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛مهندس کاظمی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: این شرکت در سال ۹۵ توانسته است گام‌های موثر و بلندی در راستای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بردارد؛ و بحمدالله در بخش کاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق که یکی از پروژه‌های مهم وزارت نیرو در تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی می‌باشند، جزو شرکت‌های پیشرو می‌باشد.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در حال حاضر تامین برق ۲۱ شهر، ۱۶ بخش و ۴۶ دهستان را برعهده دارد .
کاظمی با بیان این مطلب که شرکت توزیع برق زنجان به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در امر کاهش تلفات، هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق، فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی می‌باشد خاطرنشان کرد: در سال گذشته، تعداد ۳هزارو ۷۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۵ میلیارد ریال در دستور کار خود قرار داده بود که از این تعداد ۲هزارو ۸۸۳ پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۸۹ میلیاردریال خاتمه یافته و مابقی به تعداد ۸۵۱ در حال اتمام می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان زنجان ادامه داد:همچنین این شرکت برای اجرای پروژه‌های توسعه و اصلاح، نیرو رسانی و روشنایی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی کرده است.
وی در ادامه به عملکرد حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: باتوجه به مصرف بیش از ۷۰ درصد انرژی برق در بخش‌های صنعتی وکشاورزی در سطح استان که این میزان در کشور میانگین ۳۴ درصد است و می‌تواند جزو شاخص‌های مناسب مصرف برق در حوزه مولدباشد.
کاظمی افزود:ضرورت مدیریت مصرف بهینه برق در فصل تابستان دربخش صنایع و کشاورزی مهم خواهد بود، بهمین منظور درسال گذشته کارخانجات و واحدهای صنعتی استان که در اوج مصرف برق با این شرکت همکاری داشتند مبلغ ۱۱ میلیاردو ۸۴۵ میلیون ریال پاداش دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد:زود بازده‌ترین مدیریت مصرف انرژی " مدیریت سمت تقاضا " می‌باشد که نقش مردم در این زمینه بسیار مهم وحیاتی است، بالطبع اصلاح الگوی مصرف انرژی و کنترل لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف تاثیر بسزایی در کاهش پیک بار استان و کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.