بجنورد؛

ایجاد 10 هزار شغل در خراسان شمالی

پوشاک، اولویت نخست استان در ایجاد شغل می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛حسن نوری مدیرکل تعاون خراسان شمالی در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان مانه و سملقان بر نقش موثر شوراهای اسلامی کار تاکید کرد و اظهار داشت: هدفگذاری برای ایجاد شغل بدون پای کار بودن افراد میسر نمی‌شود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر اینکه به رشد اقتصادی کشور توجه دارد برای نخستین بار در دولت با پیشنهاد این وزارتخانه مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طی برنامه ششم توسعه برای پنج سال 16 تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون خراسان شمالی گفت: دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر سبد کالا، کارت‌های اعتباری را نیز اضافه نموده که سبب شده است که افراد کمتر در صف‌های طولانی معطل شده و به شکلی مناسب‌تر این حمایت‌ها بهره‌مند گردند.

وی همچنین به تسهیلات بند دو سفر رهبر معظم انقلاب به استان اشاره کرد و افزود: سه سال پیش پرداختی های 35 میلیارد تومان تسهیلات بند دو سفر رهبر معظم انقلاب به استان بسیار اندک بود اما اکنون بیش از 95 درصد این تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین خوشه پوشاک را جزو اولویت‌های اصلی استان برای افزایش اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: استان پتانسیل بالایی در این موضوع دارد که با فراهم شدن مقدمات آن زمینه برای تحقق شعار سال و رفع نگرانی خانواده ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.