شیراز؛

خودداری از روشن کردن آتش در تنه درختان

مردم از تیغ زدن و روشن کردن آتش در تنه درختان خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مردم خواست از شکستن سرشاخه ها، قطع کردن، تیغ زدن و روشن کردن آتش در تنه درختان خودداری و از تکرار حوادث تلخ سال گذشته جلوگیری کنند.

 
وی افزود: سال های گذشته تعداد زیادی از درختان کهنسال شهرستان در اثر بی احتیاطی برخی افراد دچار آتش سوزی شدند که ضروری است امسال مردم بیشتر از این منابع نگهداری کنند.
 
وی اظهار کرد: قدمت درختان بنه که سنبل شهرستان پاسارگاد هستند بیش از پنج قرن یعنی بالغ بر 500 الی 600 سال است.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد به فواید درخت بنه اشاره کرد و گفت: این درخت در حفاظت خاک نقش مهمی دارد و از میوه آن به عنوان دارو و غذا استفاده می شود.
 
خسروانیان افزود: از برگ درخت بنه نیز برای خوراک دام استفاده می شود و این درخت در تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار دی اکسید کربن موثر است.
 
وی ادامه داد: درخت بنه محل مناسبی برای زندگی پرندگان و حیات وحش محسوب می شود و نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش و ذخیره نزولات جوی و کنترل سیل دارد و شیرابه آن (سقز و مستکی) دارویی است و استفاده مختلف دارد.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و خشکسالی های چند سال گذشته استفاده از شیرابه (سقز) تیغ زدن درختان بنه ممنوع است لذا خواهشمندیم مردم در حفظ و حراست از این درختان بکوشند.
 
خسروانیان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه های جنگلی مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 امداد جنگل اعلام کنند.  

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار