ادعای نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها: مشکل سوریه، «نفوذ ایران» در این کشور است

وزیر خارجه پیشین آمریکا، در اظهاراتی با حمایت از تجاوز اخیر این کشور به سوریه، آنچه را که نفوذ تهران در این کشور خواند، یکی از مشکلات سوریه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در مصاحبه با این شبکه، افزایش «نفوذ ایران» در سوریه را به عنوان یکی از مشکلات در سوریه نام برد.

کریسیتن امانپور، مجری سی ان ان، پرسید آیا حمله (موشکی آمریکا) به سوریه کارآمد و تاثیر‌گذار بود؟
هیلاری کلینتون در پاسخ گفت: صحبت کردن در این باره زود است.

مجری گفت: آیا شما از چنین حمله‌ای حمایت کردید؟
وزیر خارجه پیشین آمریکا در پاسخ با تلاش برای متهم کردن روس‌ها گفت: بله، من حمایت کردم و به صورت علنی حمایت کردم، اما من متقاعد نشده‌ام که این حمله تاثیر زیادی ایجاد کرده باشد. نمی‌دانم که چه معاملات پشت پرده‌ای با روس‌ها انجام شد. ما بعدا شنیدیم که روس‌ها و سوری‌ها، جت‌ها را از روی باند فرودگاه (که آمریکا آن را هدف حملات خود قرار داد) جابجا کردند و اینکه شاید روس‌ها حتی قبل از آنکه کنگره اطلاع داشته باشد، پیشاپیش مطلع شده بودند. به نظر من چیزهای زیادی وجود دارد که ما هنوز به طور کامل درباره آنها نمی‌دانیم. اگر این حمله فقط حمله‌ای یکباره باشد، تاثیری ماندگار نخواهد داشت.

وی گفت: مشکلی که در سوریه وجود دارد این است که همه به شدت تلاش می‌کنند دریابند چگونه می‌توان جنگ داخلی را متوقف کرد؟ چگونه می‌توان مانع از افزایش «نفوذ ایران» شد؟ و چگونه مانع از آن شد که روسیه جای پای واقعی در خاورمیانه داشته باشد؟ اینکه اکنون ترکیه چه می‌خواهد بکند یک علامت سئوال بزرگ است. مسائل زیادی وجود دارد که باعث می شوند این حمله هیچ ربطی به این موضوعات مهم نداشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار