نامزد سفیری آمریکا در پکن: در مورد کره شمالی سختگیری خواهم کرد

نامزد پیشنهادی ترامپ برای سفارت آمریکا در پکن اعلام کرد که در موضوع کره شمالی سخت گیر خواهد بود.

نامزد سفیری آمریکا در پکن: در مورد کره شمالی سختگیری خواهم کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،«تری برنستاد» فرماندارد فعلی ایالت آیووا که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای سفارت این کشور در چین پیشنهاد شده است، اعلام کرد که در موضوع کره شمالی، اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و همچنین مسائل حقوق بشر مشی سختگیرانه ای اتخاذ خواهد کرد.

برنستاد در جلسه استماعی که کمیته روابط خارجی سنا برای تایید او تشکیل داده بود گفت: چین می تواند اقدام های دیپلماتیک و اقتصادی دیگری در قبال کره شمالی اتخاذ کند که حاوی پیام روشنی برای این کشور باشد. چین همچون آمریکا و دیگر کشورها گسترش فناوری های هسته ای و موشکی را تحمل نمی کند.

به گزارش رویترز، این عضو حزب جمهوریخواه تصریح کرد: اقداماتی نظیر اعمال تحریم های ثانویه علیه بانک ها و شرکت های چینی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را نقض می کنند، همچنان قابل طرح است.

فرماندار ایالت آیووا که سابقه طولانی در تجارت با چین دارد و از سوی «شی چینگ پینگ» رئیس جمهوری چین به عنوان «دوست قدیمی» توصیف شده است، همچنین گفت که از تجربه همکاری خود با چین استفاده خواهد کرد تا پکن را به ترغیب کره شمالی برای توقف برنامه های هسته ایش وادار کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار