هند تبادلات تجاری با کره شمالی را ممنوع کرد

دولت هند انجام هرگونه تبادلات تجاری به جز محصولات خوراکی و دارویی را با کره شمالی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، هند، یکی از بزرگترین شرکای تجاری پیونگ یانگ، تبادلات تجاری با کره شمالی را ممنوع کرد.

پس از افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و درخواست آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر پیونگ‌یانگ، دولت هند اعلام کرد تمامی تبادلات تجاری با کره شمالی، به جز غذا و دارو، را به حالت تعلیق در می آورد. اجرای این حکم از ماه آوریل آغاز شده است.

این اقدام هند در راستای هم گام شدن با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی انجام گرفت. شورای امنیت بیش از یک دهه است که سعی دارد با اعمال تحریم های دشوار اقتصادی، برنامه هسته ای کره شمالی را محدود کند. بسیاری از کشورهای غربی نیز تبادلات تجاری خود با کره شمالی را متوقف کرده اند. 

بر اساس اطلاعات صندوق بین المللی پول، هند پس از چین و عربستان سعودی، سومین شریک تجاری بزرگ پیونگ‌یانگ به شمار می آمد. هند در سال های 2015 و 2016 اقلامی به ارزش 111 میلیون دلار به کره شمالی صادر کرده است. همچنین ارزش کالاهای وارداتی از پیونگ یانگ به هند 88 میلیون دلار اعلام شده است.

هند همچنان روابط دیپلماتیک خود با کره شمالی را حفظ کرده و این نخستین بار است که با اعلام چنین حکمی، با قطع نامه شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هم صدا شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
نوبت هند و چین و روسیه هم میرسه
این اقدام هند نامردی است در حق بلوک شرق
آخرین اخبار