بازدید فرمانده کل ارتش از یادمان فتح المبین در شوش

فرمانده کل ارتش از یادمان فتح المبین در شوش دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امیر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در سفر به استان خوزستان از یادمان شهدای فتح المبین در شوش دیدن کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام به هشت شهید گمنام در یادمان فتح المبین با تعدادی از فرماندهان و رزمندگان (راوی)حاضر در این منطقه گفت و گو کرد و از تلاش صورت گرفته برای معرفی حماسه بی نظیر رزمندگان و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالهای دفاع مقدس به زائران سرزمین های نور تقدیر کرد.

شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع)ارتش جمهوری اسلامی ایران از نیروهای هوایی،دریایی،زمینی و پدافند نیز به مدت یک هفته برای دیدار از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در منطقه عمومی فتح المبین حضور دارند.

تعدادی از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و فرماندهان ارتش که به درجه بازنشستگی نائل آمده اند برای دانشجویان حاضر در مناطق عملیاتی به بیان خاطرات آن دوران پرداخت.

امیر صالحی همچنین به زیارت حرم مطهرحضرت دانیال نبی (ع) رفت و در جمع فرماندهان نظامی ارتش به بیان خاطرات دوران جنگ و کرامات حضرت دانیال نبی (ع) پرداخت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هفتم فروردین امسال نیز به کاروان های راهاین نور پیوست و از منطقه عملیاتی فتح المبین شوش دیدن کرد.

منطقه عملیاتی فتح المبین در شوش خوزستان از جمله یادمان های دفاع مقدس است که مورد بازدید کاروان های راهیان نور قرار گرفت.

در عملیات فتح المبین که در ساعت سی دقیقه بامداد روز 2 فروردین 1361 با رمز یازهرا(س) در منطقه شوش برگزار شد 2 هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی از دشمن بعثی آزاد شد.

انهدام بیش از چهار لشکر، 361 تانک و نفربر، 18 هواپیما، 300 خودرو ، 50 توپ و نیز به غنیمت گرفتن 320 تانک و نفربر، 500 دستگاه خودرو، 165 توپ و مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی از موفقیت های این عملیات بود.در عملیات فتح المبین بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت در آمدند.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.