عبدالله‌عبدالله در نشست ملی حمایت از خبرنگاران

سخنان حکمتیار ناشی از عدم آشنایی با محیط و روحیه آزادی خواهی مردم افغانستان است

رئیس اجراییه افغانستان می‌گوید که تعهدات دولت در حمایت از آزادی بیان پا برجاست و دستاوردهای دولت این کشور در این زمینه برگشت‌ناپذیر است، گفته‌های وی (حکمتیار) ناشی از عدم آشنایی با محیط و روحیه آزادی خواهی مردم افغانستان است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان امروز در نشست ملی حمایت از خبرنگاران گفت که تعهدات دولت  وحدت ملی در حمایت از آزادی بیان پابرجاست و دستاوردهای دولت افغانستان در این زمینه برگشت‌ناپذیر است.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: آزادی بیان و مطبوعات در افغانستان مسیرهای دشواری را پشت سرگذاشته و دولت افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد تا این دستاوردها از بین برود.

این اظهارات عبدالله هم‌زمان با روزجهانی آزادی مطبوعات و به دنبال اظهارات گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی که به تازگی به روند صلح دولت افغانستان پیوسته، صورت می‌گیرد.

رهبر حزب اسلامی سه روز پیش در سخنرانی‌ در یک گردهمایی در ولایت ننگرهار به رسانه‌ها توهین کرد و برخی از رسانه‌ها را شرور خطاب کرد.

 عبدالله رییس اجراییه دولت افغانستان در واکنش به این گفته‌های حکمتیار گفت که از هر جریان و گروهی که به روند صلح بپیوندد حمایت می‌کند و گفت: گفته‌های وی (حکمتیار) ناشی از عدم آشنایی با محیط و روحیه آزادی خواهی مردم افغانستان است.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: مردم افغانستان معتقد به آزادی و ارزش‌های دموکراتیک‌ و هرجناح و یا حزبی از مخالفان که به روند صلح می‌پیوند باید از قوانین و رهنمودهای حاکم در افغانستان پیروی کنند.

/انتهای پیام/ 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار