«حکمتیار» دولت افغانستان را به لغو تفاهم نامه صلح تهدید کرد

متعاقب آزاد نشدن ۱۳ عضو ارشد حزب اسلامی حکمتیار توسط دولت کابل، این حزب دولت افغانستان را به لغو تفاهم نامه صلح در صورت عدم آزادی این افراد تهدید کرد.

«حکمتیار» دولت افغانستان را به لغو تفاهم نامه صلح تهدید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حزب اسلامی حکمتیار، متعاقب آزاد نشدن ۱۳ زندانی این حزب توسط دولت افغانستان، به کابل هشدار داد که اگر این زندانیان را آزاد نکند، تفاهم نامه صلح با افغانستان را لغو خواهد کرد.

لازم به ذکر است که قرار بود دولت افغانستان یک فهرست ۶۸ نفری زندانیان حزب اسلامی به رهبری «گلبدین حکمتیار» را پیش از آمدن وی به افغانستان آزاد کند اما این تصمیم به روز گذشته (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت) واگذار شد و دولت کابل حاضر نشد تا ۱۳ عضو ارشد حزب اسلامی را از زندان آزاد کند.

این اقدام دولت افغانستان سبب شد تا حزب اسلامی حکمتیار رهایی ۵۵ زندانی دیگرش را نپذیرد و اعلام کند که در صورت ادامه اسارت آنان تفاهم نامه صلح با دولت افغانستان را لغو می کند.

گفته می‌شود که حقوق بشر و جامعه جهانی با رهایی این ۱۳ زندانی که اعضای ارشد حزب اسلامی هستند، مخالفت کرده است.

همچنین گفتنی است که حکمتیار یک سال پیش تفاهم نامه صلحی را با دولت افغانستان امضا کرد که شامل رهایی زندانیانش و حذف نام وی از فهرست سیاه سازمان ملل بود.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار