معاون حجتی اعلام کرد:

567 هزارتن گندم و کلزا از استان های جنوبی خرید شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از 500 هزار تن گندم طی 20 روز گذشته خبر داد و گفت: تاکنون در هشت استان کشور عملیات خرید شروع شده است.

خبر روابط عمومی روز/567 هزارتن گندم و کلزا از استان های جنوبی خرید شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علی قنبری مدیر عامل بازرگانی دولتی و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون حدود ۵۵۰ هزار تن گندم معمولی و دوروم با نرخ مصوب ۱۳۰۰ و ۱۳۳۰ تومان توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در ۸ استان خریداری شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با ۴۱۰ هزار تن و پس از آن، استان کرمان با ۶۷ هزارتن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد روز یکشنبه وارد عملیات خریدگندم شده‌اند و برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور علت اصلی تاخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان‌ها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا با نرخ ۲۷۸۳ تومان از کشاورزان در هفت استان خریداری شده است.

وی استان هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده اند را شامل خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر اعلام کرد و افزود: بیشترین خرید کلزا در استان‌های خوزستان با تحویل ۱۰ هزار و ۷۶۳ تن و ایلام با خرید ۴۷۰۰ تن بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار