شیراز؛

بارگذاری اطلاعات تمام شهرک صنعتی های فارس در سامانه GIS

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس از بارگذاری اطلاعات 61 شهرک و ناحیه صنعتی در استان در سامانه GIS خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: با راه‌اندازی و اجرایی کردن این سیستم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرمایه‌گذاران می‌توانند از آخرین اطلاعات وضعیت واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ صورت آنلاین مطلع شوند.

قنبری افزود: با بارگذاری اطلاعات شهرک صنعتی بزرگ شیراز، اطلاعات مکانی تمامی شهرک های صنعتی درحال واگذاری استان فارس در این سامانه ثبت شده است.
 
وی بیان کرد: در زمینه مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز فراهم آمدن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاران، وجود اطلاعات دقیق از مختصات، مساحت و اطلاعات کامل قطعات واحدهای صنعتی برای ساماندهی و برنامه‌ریزی امری ضروری و مهم بوده که این سامانه این ظرفیت را مهیا کرده است.
 
قنبری ادامه داد: سیستم سامانه‌ای GIS به‌ منظور ایجاد تعامل و سهولت در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با مشخصات و اطلاعات مکانی و توصیفی دقیق راه‌اندازی شده است و با اجرای این سیستم اطلاعات تمام زمین‌ها و امکانات موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ صورت عملیاتی از طریق سایت http://gis.isipo.ir در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت تا با آگاهی از اطلاعات موجود بتوانند نسبت به انتخاب، خرید زمین و سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کنند.
 
وی اظهار داشت: راه‌اندازی سیستم GIS سبب پاسخـگویی به نیـاز کاربران، ساماندهی و افزایش بهره‌وری از منابع موجود، بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری و سرعت و دقت در کار می‌شود.
قنبری گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت از بخش تولید و سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: اطلاعات و آمار مبنای برنامه‌ریزی هر سازمانی است و جمع‌آوری تمام اطلاعات شهرک‌ها شامل نقشه‌ها، تأسیسات زیربنایی و جداول توصیفی مرتبط با آن‌ها در راستای مشخص کردن وضعیت موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقش مؤثری در برنامه‌ریزی و حمایت از این صنایع ایفا می‌کند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اجرای این طرح به دنبال ارتقای سطح خدمات در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و بهره‌گیری مطلوب مردم از خدمات دولت الکترونیک است تا بتواند با اطلاعات دقیق و مناسب، فضای کسب‌ وکار را بهبود بخشد و موجب رشد و توسعه اقتصادی شود.
 
فارس عنوان دوم کشور را در تعداد شهرک‌های صنعتی به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.