پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش

پاداش پایان خدمت ۳۵۰۰ بازنشسته آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۹۰۰ ملیارد ریال تا پایان این هفته پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: معلمی از ارزشمند‌ترین شغل هاست و یک جامعه زمانی توسعه پیدا می‌کند که مبانی تعلیم و تربیت آن توسعه یابد.

وی افزود: هرچه در حوضه آموزش و پرورش بیشتر سرمایه گزاری کنیم می‌توانیم در آینده شاهد انسان‌های فرهیخته‌ی بیشتری در جامعه باشیم که به دست معلمان تربیت یافته اند.

استاندار خراسان رضوی به مدرسه محور بودن انتخاب معلمان اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیربحث انتخاب معلمان بر عهده‌ی خود مدارس گذاشته شد که سبب شد معلمان رضایت بیشتری داشته باشند.

علیرضا رشیدیان افزود: در هفته‌ی معلم نیز از معلمان نمونه به نمایندگی تمامی معلمان تجلیل می‌شود.

وی گفت: نرخ تورم در خراسان رضوی از ۴۰ درصد به زیر ۷ درصد رسیده است، اما رشد ما در زمینه جذب معلمان، رشدی ۲ برابری بوده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید تلاش شود تا کار کردن و مفید بودن در جامعه ارزش باشد. متاسفانه در بین نسل جوان و دانش آموز ما هنوز این فرهنگ نهادینه نشده است و باید تلاش شود این فرهنگ اصلاح شود.

رشیدیان افزود: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها مخصوصا در جهت آموزش‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی به انتخابات به عنوان یک مشارکت همگانی اشاره کرد و گفت:: ۱۲۴ هزار از دانش آموزان استان واجد شرایط برای رای دادن هستند که از آموزش و پرورش انتظار می‌رود تا با دادن آموزش‌های لازم جوانان را در جهت رعایت اخلاق راهنمایی کند.

کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پاداش پایان خدمت ۳۵۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۹۰۰ ملیارد ریال تا پایان هفته آتی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته معلم در چهار سطح برگزار می‌شود افزود: در سطح اول مدارس هستند، در سطح دوم ادارات، در سطح سوم استان‌ها و در سطح چهارم بقیه دستگاه‌ها غیر از آموزش و پرورش هستند.

حسینی معاون ساسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز و مجمع تشکیل مدرسه یار جای تشکر دارد و هم چنین قرار است مجمع خیرین توسعه آموزش‌ها و تجهیزات فنی حرفه‌ای استان تشکیل شود.

وی افزود: بهترین راه تحول در هر سازمان نیروی انسانی است و خوشبختانه امروزه تن‌ها راه تامین منابع انسانی در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است؛ و این کار باعث می‌شود ما نتایج بسیار موفقیت آمیزی را درسالهای آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: دولت موظف است برای آموزش‌های عمومی برای هر تعداد متقاضی امکانات فراهم کند، اما باید توجه کرد که در بخش آموزش تخصصی و نیمه تخصصی نیاز کشور مد نظر است. در نتیجه باید آگاهی‌های لازم به دانش آموزان در زمینه هدایت تحصیلی داده شود.

شفق مسئول ستاد گرامیداشت مقام معلم گفت: توسعه در همه‌ی ابعاد به معلم بستگی دارد.

وی به برنامه‌های پیش رو در هفته معلم اشاره کرد و افزود: ۱۱ کارگروه در سطح استان تشکیل شده که این کارگروه‌ها ۹۰ برنامه را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۱ اردیبهشت از معلمان نمونه استان قدردانی می‌شود. تعداد معلمان نمونه استانی ۱۷۳ نفر و تعداد معلمان نمونه منطقه‌ای استان ۱۳۷۹ نفر می‌باشد.

شفق گفت:: به مناسبت هفته معلم ۱۲ اردیبهشت زنگ سپاس معلم در فریمان به صدا در خواهد آمد.

صابری معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ظرفیت دانش آموزان فنی و حرفه‌ای به ۵۰ درصد برسد که در حال حاضر در استان این ظرفیت ۳۸ / ۷۳ درصد می‌باشد.

وی افزود: برای بالا بردن ظرفیت فنی و حرفه‌ای در استان باید تلاش مضاعف کرد.

وی به اهمیت بالای هدایت تحصیلی اشاره کرد وگفت: ۲۲ راهکار عملی در استان انجام می‌شودو رویکرد امسال آموزش و پرورش در بحث هدایت تحصیلی رویکردی آگاهانه ومختارانه است.

انتهای پیام// ز.‌ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.