کرمان؛

افزایش صادرات از گمرکات استان کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت : برای نخستین بار در 40 سال گذشته، 2 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات داشتیم که یک میلیارد و 174 میلیون دلار آن از گمرکات استان کرمان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی حسینی نژاد امروز در جمع خبرنگاران گفت : 396 واحد صنعتی از طریق کارگروه رونق تولید با مبلغ 796 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که نزدیک به 220 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.
وی خاطر نشان کرد : نزدیک به 40 درصد اقتصاد و ارزش افزوده تولید شده کشور مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های این وزارتخانه در استان هاست.
وی تصریح کرد : 37 درصد تولید ناخالص استان کرمان در صنعت، معدن و تجارت است که 15 درصد مربوط به صنعت، 12 درصد معدن و 10 درصد تجارت و هدف این است تا پایان برنامه ششم توسعه این سهم را به 48 درصد ارتقاء بدهیم.
حسینی نژاد گفت : بخش معدن استان کرمان 39 درصد از جی دی پی کشور را به خود اختصاص داده و صنعت استان 3.2 درصد و تجارت استان 2.1 درصد در جی دی پی کشور سهم دارد.
وی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف صنعتی و معدنی برای جلوگیری از خام فروشی افزود : با اتفاقاتی که در استان کرمان افتاده، در آینده نزدیک نیاز به مواد معدنی جدید خواهیم داشت و براساس سند راهبردی به زودی شاید واردکننده مواد اولیه در کشور باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر 24 میلیون تن تولید کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و 3.6 میلیون تن تولید آهن اسنجی در استان کرمان داریم، افزود: افزایش صادرات یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته بود و در استان کرمان برای نخستین بار در 40 سال گذشته، 2 میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات داشتیم که یک میلیارد و 174 میلیون دلار آن از گمرکات استان خودمان صادر شده است.
حسینی نژاد با اشاره به صادرات محصول دانش بنیان در سال گذشته در استان تصریح کرد: این محصول دانش بنیان متوسط قیمت کالاهای صادراتی ما را از 3 هزار و 200 دلار به حدود 4 هزار دلار افزایش داد و برنامه ما صادرات یک میلیارد و 169 میلیون دلار بود که طراز تجاری استان نیز به واسطه این محصول دانش بنیان 423 میلیون دلار مثبت شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه با بیان اینکه زمینه استخراج و فرآوری خوب، اکتشاف خوب است و در حال حاضر اطلاعات بسیار خوبی در شناسایی مناطق امیدبخش استان کرمان داریم، افزود: کاداستر معدنی استان کرمان تهیه شده و کار اکتشافی و روند اجرایی معادن از طریق کاداستر قابل مشاهده است و براساس قانون، محدوده ها را تعیین تکلیف می کند.
حسینی نژاد تصریح کرد: تولید خودرو در استان نیز در سال گذشته بیش از 90 هزار دستگاه بود و برنامه ریزی شده در افق 1404 به تولید 500 هزار دستگاه برسیم.
وی با اشاره به وضعیت فرش کرمان بیان کرد: خوشه فرش با کمک اداره فرش کارهایی را در زمینه طراحی، تولید و فروش فرش کار می کند و در حال حاضر 250 هزار مترمربع تولید فرش را در استان داریم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه با اشاره به مهم ترین برنامه های این سازمان در سال جاری گفت: نگاه این است به طور زیرساختی ارتباط بین صنعت و دانشگاه را جلو برده و تقویت کنیم و صنایع دانش بنیان را با محوریت صادرات در استان داشته باشیم و تفاهمنامه هایی با همه دانشگاه های استان امضاء کرده ایم.
وی با اشاره به رصد وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان در سال گذشته افزود: 396 واحد صنعتی از طریق کارگروه رونق تولید با مبلغ 796 میلیارد تومان به بانک معرفی شدند که نزدیک به 220 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده و 65 جلسه کارگروه رفع موانع تولید را برگزار کرده ایم که نتیجه آن برگشت واحدهایی بود که سال ها تعطیل شده بودند.
حسینی نژاد تصریح کرد: نگاه این است بتوانیم کاداستر صنفی استان کرمان را نیز داشته باشیم که برای نخستین بار در کشور انجام می شود و هدف این است با توجه به گسترش خریدهای اینترنتی و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، برنامه مناسبی برای هدایت واحدهای صنفی به این سمت داشته باشیم.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: افزایش ، صادرات ، گمرک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.