کرمان؛

شوراها بنگاههای سیاسی گرایی نشود

استاندار کرمان گفت: نباید اجازه دهیم شوراها بنگاههای سیاسی گرا وپاتوق دوستان شود.

شوراها بنگاههای سیاسی گرایی نشود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی درجمع نمایندگان مجامع کارگری استان گفت::عمده مشکلات حوزه های کارگری را ریشه درگذشته دارد ومی بایست سند چشم اندازی اجرا می کردیم اما با توجه به اینکه در برنامه چهارم وپنجم به سندها توجهی نشد این بخش مغفول مانده است.
 
رزم حسینی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فاصله طبقاتی ناشی از سیاست های نادرست اقتصادی در ادوار گذشته بوده است، افزود:فشار مضاعف تحریم ها را نبایدنادیده گرفت.
 
وی به انتخابات شوراهای اسلامی نیز اشاره کرد واهمیت آنرا درتوسعه مناطق و روستاها مهم دانست وگفت:شوراهای روستایی نباید بنگاه های سیاسی گرا ومحل پاتوق باشند،باید افرادی در شورا بیایند که اندیشه خلق ثروت داشته وبا اعتبار ونه بودجه، شهر و روستا را بسازند.
وی خاطرنشان کرد:اگر مردم در انتخابات مشارکت بالا داشته باشند میزان رای بالا می رود واینکه رای مردم خردگرا باشد یا اینکه دولتی دیگر به بار آورد تعیین کننده است.
شوراها نباید بنگاههای سیاسی گرایی شوند 

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: خوشبختانه با رفع تحریم ها در این دولت کارنامه خوبی دربخش اقتصادی خرد و کلان شاهد هستیم.
 
استاندار کرمان با اشاره به رشد8درصدی اقتصاد کشور گفت: رشد اقتصادی قبل از این منفی بود.
 
رزم حسینی بیان کرد:پول های بلوکه شده ای که در چین واروپا داشتیم بعد از برجام موفق شدیم برگردانیم ودرپروژه های پتروشیمی وفولاد بکار بگیریم.
 
وی اظهار کرد: افزایش مخازن مشترک با قطر قبل از دولت نهم سیاست دولت بود اما بعد از دولت دهم سهم برداشت از مخازن توسط قطری ها بیشتر شده است که در دولت نهم توجهی به آن نشده بود.
 
استاندار کرمان با بیان اینکه دولت در سیاست های خردمندانه وشرایط پیش آورده می تواند بیشترین کار را در دوره بعد انجام دهد ،گفت: صادرات کرمان 5میلیارد دلار در این سه سال شد واگر روند ادامه یابد سهم صادرات ما بیشتر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم بخشی کالاهای صادراتی ما از دیگر گمرکات صادر می شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه بیشترین دفاع را ما از خدمات دولت داشته ایم تصریح کرد: اما رسانه ای نداشته ایم اتفاقات را به آن شکل که باید ، نشان دهد .
 
استاندار کرمان با بیان اینکه کار اقتصاد مقاومتی در دورترین نقاط در شمال وجنوب توسط شرکت های اقتصادی در حال انجام است افزود:تعداد مشاغل ایجاد شده درپایان دولت هشتم 23هزارشغل، در دولت نهم 12هزارشغل ودر سال 95نیز حدود 32هزار شغل ایجاد شده است.
 
رزم حسینی گفت:آسیب های اقتصادی هنوز بربدنه اقتصاد ایران ازدولتهای قبل وجود دارد، 26هزار میلیاردتومان پروژه در حال اجرا در استان کرمان داریم و 16هزار میلیارد تومان آن افتتاح شده است.
 
رزم حسینی افزود:32هزار نفرگردشگر خارجی در کل دولت دهم ونهم به کرمان آمده که در این سه سال 96هزار نفر توریست وارد استان شده است که با توجه به مرمت بناهای تاریخی وافزایش واحدهای گردشگری در استان پیش بینی می شود آمار گردشگران چند برابر شود.
 
استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه ما در اقتصاد مقاومتی صاحب سبک هستیم گفت: این شرکت های اقتصادی کار بهداشت ودرمان وگردشگری و خدمات ورزشی وفرهنگی نیز انجام می دهندو کار داوطلبانه درحال انجام است.
 
رزم حسینی تصریح کرد: در صورتی که اختیارادات دولتی داشته باشیم می توانیم خودگران استان کرمان را اداره کنیم .
 
وی خاطرنشان کرد: سرمایه های اجتماعی ما تشکل های کارگری ومجمع ونیروهای این چنینی است و باید مدیریت کرد این سرمایه ها را تا در توسعه استان نقش داشته باشیم زیرا تقویت این سرمایه ها به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.

 
استاندار کرمان افزود: مسیرکار باید عوض شود ودرمسیرجدید نظام اداری ما در جهت کوچک کردن دولت و کاهش بروکراسی اداری قدم بردارد.
 
وی خواستارحضور مدیران بومی وپرتلاش وساعی در کرمان شد وگفت: در کرمان سعی شده اکثر مدیران استان بومی شوند واین مسئله درموفق بودن اقدامات ما موثر است.
 
نماینده عالی دولت در استان از راه اندازی چند مرکز درمانی در سطح استان وبیمارستان ریگان تاپایان سال خبرداد وگفت: تاپایان سال بیمارستان ریگان راه اندازی می شودوفردا نیز با حضور وزیربهداشت چندین مرکز درمانی در سیرجان وکرمان افتتاح می شود.
 
رزم حسینی تاکید کرد: شخصا اعتقاد دارم در استان کارگری می کنیم و اگر برای خدا نباشد مناسبت های دولتی یک ریال ارزش ندارد.
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار