خیز تکواندوکاران به سمت رقابت های جهانی

تیم های ملی تکواندو مردان با کسب عناوین قهرمانی در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، آماده حضور در آوردگاه های جهانی می شوند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تکواندوکاران کشورمان بعد از یک دوره ناکامی دررقابت های گرندپری و جهانی باکو توانستند در مسابقات آزاد قزاقستان و جام ریاست فدراسیون جهانی یونان عملکرد درخشانی داشته باشند و روزنه های امید را به سوی تکواندو بگشاید.

شکست در مسابقات جمهوری آذربایجان شوکی بر پیکره تکواندو وارد کرد و همین موضوع باعث شد که مسئولان فدراسیون تدابیر خاصی را در نظر بگیرند تا تکواندو از وضعیت بحرانی خارج شود.

این موضوع باعث شد که تیم ملی تکواندو مردان به دو گروه تقسیم شود تا ناکامی های دوره های گذشته تکرار نشود.

فدراسیون تکواندو از انتقادات سازنده کارشناسان استقبال کرد و با تعیین دو گروه کادر فنی، تا حدودی خستگی را از دوش ملی پوشان برداشت.

نتیجه این طرح در 2 رقابت آزاد قزاقستان و جام ریاست فدراسیون جهانی یونان کار ساز بود و ملی پوشان در این 2 رویداد توانستند مدال های خوش رنگی را کسب کنند و عنوان قهرمانی را بدست آورند.

شاگردان فریبرز عسگری که برای بازی های کشورهای اسلامی آماده می شوند در تورنمنت آزاد قزاقستان توانستند 6 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز کسب کند و در سکوی قهرمانی قرار گیرند.

در سوی دیگر شاگردان مهدی بی باک که برای رقابت های جهانی کره جنوبی آماده می شوند در رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی یونان 4 مدال طلا و یک مدال برنز کسب کردند و فاتح این مسابقات شدند و عنوان قهرمانی را به خانه آوردند.

پیش از این هم تکواندو کاران نوجوان کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 9 مدال طلا، 3 مدال برنز و یک مدال برنز توانستند عنوان قهرمانی را بدست آورند و امید را در جامعه تکواندو زنده کنند.

تیم های ملی تکواندو مردان در روزهای آینده مسابقات مهم کشورهای اسلامی و جهانی کره جنوبی را در پیش دارند که از نظر کسب امتیاز و افزایش رنکینگ برای تکواندوکاران حائز اهمیت است و کادر فنی تیم های ملی برای موفقیت در این دو رویداد مهم نباید در باد این پیروزی ها بخوابند.

تیم ملی تکواندو کره جنوبی از اصلی ترین حریفان تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی است و ملی پوشان کشورمان باید تلاش کنند تا با کسب مدال های مختلف عنوان قهرمانی جهان را به نام خود کنند و قدم محکمی به سوی المپیک 2020 توکیو بردارند.

مهدی بی باک و فریبرز عسکری تاکنون توانسته اند نتایج خوبی را در مسابقات برای تیم ملی رقم بزنند و باید دید روند پیروزی های تکواندو کاران در دو رویداد مهم کشورهای اسلامی و جهانی کره جنوبی هم ادامه دارد یا نه؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار