تقی پور در جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

مرخصی ۲۰ روزه قالیباف از چمران/ شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بدهی ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری تهران به پیمانکاران، بانک ها و غیره خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری سیصد و چهل و چهارمین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران، با بیان اینکه در سال ۵۹ امام خمینی (ره) به شورای انقلاب پیام داد که هرچه سریعتر نسبت به تشکیل شوراها اقدام کنید، اظهار داشت: پیام امام (ره )مبنی بر این‌ بود که امورات مردم باید به خود آن‌ها سپرده شود.

وی افزود: در قانون اساسی ۸ حکم به موضوع شوراها پرداخته و شوراها را در ردیف یکی از ارکان مهم و قوای سه گانه قرار داده، چراکه از نظر استقلال نقش و اهمیت زیادی دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه دو فوریتی صدور مجوز مبادله نامه با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در زمینه اخذ کمک های فنی و مالی بلاعوض برای کنترل کیفیت هوای تهران، تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده یک فوریت این لایحه به تصویب رسید.

تقی پور ادامه داد: در این زمینه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طرحی مبنی بر همکاری متقابل میان شرکت های کنترل کیفیت هوای تهران و شرکت جایکا ژاپن به منظور انتقال تجهیزات و تکنولوژی آنالیز منابع آلودگی هوا به ایران ارایه کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش های ارایه شده برای آنالیز منابع آلودگی هوا به کشورهای خارجی وابسته هستیم، به همین دلیل نمونه ها برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه های این کشورها ارسال می شود که در صورت نهایی شدن این قرارداد شرکت جایکا متعهد می شود علاوه بر نصب و راه‌اندازی این آزمایشگاه در مدت ۴ سال تکنولوژی و آموزش‌های لازم را به طرف ایرانی منتقل کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه جایکا ۱۲ میلیون و 500 هزار دلار در حوزه تجهیزات به ایران کمک ‌خواهد کرد، گفت: این شرکت باید تجهیزات خود را در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

تقی پور اضافه کرد: هفته آینده بعد از ارایه گزارش کمیسیون مربوطه این طرح را به تصویب نهایی خواهیم رساند.

وی به گزارش حسابرسی سازمان تاکسیرانی و پایانه های شهرداری تهران در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: حسابرس در این خصوص گزارش های خود را ارایه داد و رئیس شورای شهر نیز آن را بررسی خواهد کرد تا در صورت وجود نقص در گزارش، آن را به شهردار تهران ارسال کند تا وی نیز نسبت به رفع آن اقدام کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مرخصی شهردار تهران برای شرکت در انتخابات ریاست جموری، گفت: در این جلسه چمران رئیس شورای شهر تمام نامه‌های مرخصی شهردار را به شورا آورد و نشان داد که در زمان ریاست خود و مسجدجامعی با درخواست کتبی شهردار، رئیس شورا به مرخصی شهردار رسیدگی می‌کرده است.

تقی پور ادامه داد: بدون شک این موضوع در صحن علنی طی ۱۶ سال گذشته هیچ وقت بررسی نشده بود اما امروز به این موضوع پرداخته شد.

وی با تاکید بر اینکه قالیباف شهردار تهران برای ۲۰ روز از رئیس شورای شهر مرخصی گرفته است، تصریح کرد: طبیعتا در این مدت نیز شهردار تهران خارج از محیط کار نیست و به کارهای خود رسیدگی می کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در مواقعی که شهردار تهران در محل کار خود حضور ندارد برای موارد خاص به افراد مسئولیت هایی داده که این افراد تصمیم‌گیرنده با امضای شهردار تهران به چمران رئیس شورا معرفی شدند.

تقی پور با اشاره به احتمال سوءاستفاده تعدادی از مدیران سابق شهری که کاندیدای انتخابات شوراها هستند، افزود: بدون تردید نظارت بر صحت انتخابات برعهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر شهر است و آن‌ها خود باید جلوی تخلفات کاندیداها را بگیرند.

وی اضافه کرد: از بعد نظارتی شورا باید نظارت‌هایی بر کاندیدا انجام دهد تا در صورت بروز تخلف با این افراد برخورد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به  مطالبات شهرداری از دولت و بدهی دولت از شهرداری تهران، تصریح کرد: در ۱۹ ردیف سرجمع مطالبات شهرداری از دولت  ۱۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

تقی پور با اشاره به تشکیل کمیته 3 نفره از شورا برای پیگیری مطالبات شهرداری از دولت، تصریح کرد: در راه تعیین دقیق رقم بدهی فراز و نشیب‌هایی وجود داشت اما در نهایت سازمان حسابرسی کل کشور نیز رقم ۱۴ هزار میلیارد تومانی را تایید کرد.

وی ادامه داد: وقتی رقم دقیق بدهی مورد تایید قرار گرفت از آن به بعد موضوع از طریق مکاتبات رسمی شورا پیگیری شد و رقمی که بارها به صورت نادرست بیان شده میزان بدهی شهرداری به دولت است که اعداد و ارقام متفاوتی دارد، به همین دلیل باید مطرح کنم که تا پایان سال ۹۵، ۱۱ هزار و ۹۸۱ هزار میلیارد تومان مجموع بدهی شهرداری تهران به بانک‌ها بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ۸هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان نیز میزان بدهی شهری به پیمانکار است، به همین دلیل اعدادی که مطرح می شود، نادرست است.

تقی پور در ادامه به گزارش عملکرد کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت: طی این 4 سال ۴۵ درصد موضوعات و تصمیمات این کمیسیون در حوزه محیط زیست، ۲۱ درصد در حوزه ایمنی و امداد، ۶ درصد سلامت و ۲۸ درصد شامل سایر موارد بوده است.

وی با اشاره به تولید برق از زباله، یادآور شد: تولید برق از زباله به دلیل پیشنهاد اندک قیمت خرید برق از سوی شرکت برق اقتصادی نبود، به همین دلیل به صرفه نیست که برق تولید شود.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که با ورود تکنولوژی‌های جدید به صورت انبوه خودکفا شویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع تفکیک زباله، افزود: این امر در انتها انجام می شود، به همین دلیل امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده شاهد آن باشیم که زباله‌ها در مبدأ و توسط شهروندان به سرمایه تبدیل شوند.

تقی پور گفت:در راستای ساماندهی باغات اقدامات زیادی انجام شده و شهرداری تهران ۳۰ میلیارد تومان برای احداث تفرجگاه و توسعه آن هزینه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۵۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام . من یک کارافرین هستم ولی 2سال است که بیکارم . من از سال 82تا 89 حدود 200 شغل ایجاد کردم یعنی اگر دولت اینده پنجاه هزار نفر کارافرین را استخدام کند یعنی ده میلیون شغل ایجاد خواهد کرد. این تنها راه حل ریشه کن کردن بیکاری است .
50000 کارافرین (*) 200 شغل = 10/000/000 شغل
آخرین اخبار