مشهد؛

پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی پروژه احداث فاز اول زائر شهر رضوی

بیش از ۶۰ درصد پروژه احداث فاز اول زائر شهر رضوی پیشرفت کرده است.

پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی پروژه احداث فاز اول زائر شهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛مهندس خلیل اکبری معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: پروژه احداث فاز اول زائر شهر رضوی یکی از مهمترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی در راستای خدمت رسانی به زائران امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

وی افزود: سالانه ۲۷ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر میکنند که بخش عمده‌ای از آنان را طبقات کم درآمد و متوسط جامعه تشکیل میدهند و از این رو ساماندهی و فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای این زائران یکی از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی بوده است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: موضوع احداث زائرسرا و زائر شهر رضوی زمانی به طور جدی در دستور کار قرار گرفت که مقام معظم رهبری در حکم و منشور هفت گانه خود به تولیت آستان قدس رضوی بر موضوع توجه به زائران به ویژه قشر کم درآمدجامعه تاکید کردند و ارائه خدمات شایسته در شان زائران حضرت امام رضا علیه السلام را متذکر شدند.

مهندس خلیل اکبری افزود: با دستور مستقیم تولیت آستان قدس رضوی، پروژه احداث زائرشهر رضوی به طور رسمی در دستور کار معاونت فنی و عمران موقوفات قرار گرفت.

وی گفت: در سال بیش از ۸۰ میلیون خواب زائر در مشهد داریم که به نسبت ۳۶۵ روز سال به طور میانگین بالغ بر ۲۲۰ هزار تخت در شبانه روز برای اسکان زائر نیاز است و در حال حاضر هتل ها، مهمان پذیر‌ها و مراکز استان به هیچ عنوان جواب گوی این حجم از نیاز زائران نیست.

انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار