روحانی در سفر تبلیغاتی خود به هرمزگان:

قبول داریم در دولت یازدهم برخی مشکلات را حل کردیم و در نیمه راه هستیم

روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبول داریم در دولت یازدهم برخی مشکلات را حل کردیم و در نیمه راه هستیم، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی را در پیش داریم.

قبول داریم در دولت یازدهم برخی مشکلات را حل کردیم و در نیمه راه هستیم
به گزارش گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه ( 10 اردیبهشت ماه) در سفر تبلیغاتی خود به هرمزگان گفت: امروز، روز بزرگی برای همه ماست؛ روز پاسدار، روز ملی خلیج فارس و روز افتخار شروع خودکفایی کشور در بنزین است.

وی افزود: ما با هم در خرداد 92 پیمان بستیم برای آزادی ایران عزیزمان؛ پیمان بستیم برای اینکه دست به دست هم بدهیم و اموال ایران را در جای جای جهان که توقیف شده بود آزاد کنیم و به ایران برگردانیم.

روحانی تصریح کرد: امروز پالایشگاه ستاره خلیج فارس افتتاح خواهد شد، تجهیزات این پالایشگاه در کشورهای دیگر توقیف شده بود و اگر برجام نبود هیچگاه راه اندازی نمی‌شد؛ آنهایی که می گویند آثار برجام را ندیده ایم، امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بعد از برجام آنهایی که می گویند آثار برجام را ندیده ایم امروز به این پالایشگاه بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده بلکه نصب هم شده است.
 
وی ادامه داد: قبل از برجام اگر تجهیزاتی را می خریدیم و می آوردیم اگر خراب می شد و کار نمی کرد به گردن خودمان می افتاد، اما امروز سازندگان آن بالای سر کار هستند تا آن را به تحویل بدهند، عهد ما در خرداد این بود که اموال ایران را حراست کنیم.

روحانی بتصریح کرد: بعضی می گویند چرا تمام پروژه ها در این هفته ها افتتاح می شود ، فکر می کنند افتتاح چراغ لامپ است که ما بزنیم افتتاح شود، چهار سال زمان برده ، در این مدت هر طرحی که تکمیل شود به خاطر دلواپس ها یک روز صبر نمی کنیم و آن را افتتاح می کنیم، الان دیدیم دلواپس ها علاوه بر برجام برای افتتاح هم نگران می شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انشالله در یکی دو هفته اینده به 12 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: ما درخرداد به پای صندوق رای رفتیم تا کشور ما به خود کفایی برسد، امروز ما گازوئیل وارد نمی کنیم بلکه صادر می کنیم، ما به زودی تا پایان امسال نه تنها بنزین را وارد نخواهیم کرد بلکه ما به تدریج به صادرات خواهیم پرداخت. اینکه بندرعباس بار مسئولیت سنگینی را برای چرخ اقتصاد ایران بر دوش گرفته باید به مردم بزرگ هرمزگان دستمریزاد بگوییم.

روحانی بیان داشت: اولین غصه ما در خرداد 92 این بود که چطور گندم موردنیاز مردم را تامین کنیم، امروز 8 میلیون تن گندم در انبارها داریم، در سال 95 صادرکننده گندم شدیم و 3 میلیون تن گندم آماده صادرات کردیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدانید آنهایی که شعار می دادند و می گفتند قدرت ملی، ما حرف کمتر زدیم اما انبار سلاح های استراتژیک کشور در طول این سه سال و نیم به اندازه 10 سال قبل شد.

وی گفت: راهی را شروع کردیم که شعار ندهیم و عمل کنیم، راهی را شروع کردیم که آزادی ملت را تضمین کنیم، مسیری را آغاز کردیم که خرافه گرایی را کنار بگذاریم.

روحانی با بیان اینکه اساس در دولت تدبیر و امید شایسته سالاری است بیان داشت: برای اولین بار شاهد شروع به کار 700 هزار خانم در دولت یازدهم بودیم.
 
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز شیعه و سنی بیشتر احساس برادری می کنند یا سال 91؟ امروز اقوام مختلف بیشتر احساس انسجام و وحدت ملی می کنند یا سال 91؟ امروز مردم ایران احساس امنیت بیشتر می کنند یا سال 91؟ آیا روزی که کشتی های ما باید به کشورهای همسایه می رفت و با لنج وارد کشور می شد عزتمند بودیم یا امروز که کشتی ها در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد؟ ما نمی خواهیم به 90 و 91 برگردیم. ما می خواهیم به سمت عزت و آزادی ملت ایران حرکت کنیم.

وی افزود: قبول داریم در دولت یازدهم برخی مشکلات را حل کردیم و در نیمه راه هستیم، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه درازی را در پیش داریم، ما قله پیروزی را در وسط راه می بینیم، ما به دره رکود برنمی گردیم، ما به دره تحریم برنمی گردیم، به دره قطعنامه های ضدایرانی برنمی گردیم.

روحانی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سفر اخیرم به روسیه، اتصال بندرعباس به مسکو بود، بخش بزرگی از کالاهای روسیه که به اقیانوس هند منتقل می شود، قرار است به بندرعباس بیاید و از اینجا با ریل به اروپا حمل شود، ما باید ایران را مسیر بزرگ ترانزیتی شمال و جنوب منطقه و جهان قرار دهیم، این کار بدون امید و وحدت امکانپذیر نیست. تصمیم با ملت بزرگ ایران است.

وی گفت: دنبال خشونت و افراطی گری نیستیم، دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم، کسانی که می گویند شغل درست می کنیم، در 8 سال امتحانشان را پس دادند. زمانی که قیمت دلار بسیار زیاد بود، چند شغل برای جوانان ما درست کردید؟
زمانی که قیمت دلار بسیار زیاد بود، چند شغل برای جوانان ما درست کردید؟

روحانی اظهار داشت: تا این دولت هست، نخواهد گذاشت در زندگی خصوصی مردم دخالت کنید. امروز، روز تاریخی ملت ایران به دست شما ساخته می شود. صندوق آرا در 29 اردیبهشت باید فریاد از عظمت آینده ایران بزند. 
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.