پیکر زنده‌یاد منوچهر بهروج رهسپار دیار ابدی شد

مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید منوچهر بهروج امروز در تالار وحدت با حضور علاقه‌مندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح مراسم تشییع پیکر منوچهر بهروج در تالار وحدت با حضور علاقه‌مندان و عزیزان وی برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی چون؛ رحمت امینی، خسرو احمدی، الهام چرخنده، حجت‌الاسلام آقاجان‌پور و حجت‌الاسلام صفاری، حسن کریمی، اسدی، همزه‌زاده، معینی صالح، محمود فرهنگ، سعید داخ، مهرداد رایانی مخصوص، حسین راضی، کاظم هژیرآزاد و بسیاری دیگر از پیشکسوتان تئاتر حضور داشتند.

در ابتدای شروع مراسم قبل از آوردن پیکر منوچهر بهروج، آیاتی چند از قرآن کریم پخش شد.

سپس، شکرخدا گودرزی، کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما به روی صحنه رفت تا در خصوص این هنرمند فقید سعید صحبت کند.

وی در این باره گفت: این روزها جامعه هنری آن قدر به تالار وحدت آمده‌اند که تبدیل به تالار وحشت شده است و خیلی از این افراد غریبانه می‌روند و این اذیت شدن‌ها بسیار سخت است و این مراسم‌ها از  روز اول و دوم عید شروع شده است. فرشته مرگ، این دروگر هستی این هستی را درو می‌کند.

گودرزی ادامه داد: من بهروج را ۳۰ سال است که می‌شناسم و بسیار روحیه بالایی داشت، همیشه سرحال و خندان و شاد بود و یک کار بزرگ کرد و توانست تئاتر را در ارتش ایجاد کند. جای خالی بهروج را بیشتر دوستانش می‌فهمند و امیدوارم حضرت عزرائیل مسیرش را از ما بگیرد و به سمت دیگر برود.

پس از آن، مجید اشتیاقی، دوست صمیمی منوچهر بهروج بر صحنه رفت و اظهار داشت: در این لحظه سخت است، که من ویژگی‌های این عزیز را در چند لحظه بگویم. وی سال‌های متمادی فعالیت‌هایی در تئاتر سینما و تلویزیون داشت. وی بنیانگذار تئاتر در وزارت دفاع بود و تلاش می‌کرد تئاتر را در مجموعه وزارت دفاع فعال کند. در کنار آن، سریال‌های تلویزیونی از جمله یوسف پیامبر را بازی کرده بود و یک عکاس توانا هم بود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بهروج پویایی و دلسوزی برای تمامی همکارانش بود.

در ادامه، نماز میت این هنرمند در تالار وحدت خوانده شد و بعد از آن در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است؛ منوچهر بهروج متولد چهارشنبه ۱۱ دی ماه سال 1330 در فومن و دارای مدرک درجه 3 هنری کارشناسی در رشته بازیگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد. فعالیت هنری را از سال 1350 آغاز کرد و به ایفای نقش در سینما، تلویزیون و تئاتر پرداخت. او علاوه بر عضویت در انجمن بازیگران خانه تئاتر، داور جشنواره‌های تئاتر ویژه نیروهای مسلح و ناظر گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های سراسری تئاتر فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.