پزشکان تخصصی را وادار به مدیریت بیمارستان نکنیم/ توانبخشی حلقه مفقوده خدمات درمانی

وزیر بهداشت گفت: پزشکان تخصصی را نباید وادار به اداره و مدیریت بیمارستان کنیم.

پزشکان تخصصی را وادار به مدیریت بیمارستان نکنیم/ توانبخشی حلقه مفقوده خدمات درمانی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران در هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهار داشت: به صورت سنتی همه کار‌ها در وزارت بهداشت در دست پزشکان بوده و در این دوره نیز ۴ معاونت در وزارت بهداشت با پزشکان بوده و موفق هم بوده‌اند، اما این مطلب به این معنا نیست که خودمان را از افراد مدیر حوزه پزشکی محروم کنیم.

وی گفت: حیف است که پزشکان کارامد عرصه تخصصی را به کار مدیریتی اداره بیمارستان وادار کنیم و باید در آینده فرصت بیشتری در استفاده از افراد متخصص داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در بحث آموزش پزشکی اکثر آموزش‌ها تئوری است و باید آموزش عملی هم داشته باشیم که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این عرصه پیش قدم است.

وزیر بهداشت بیان کرد: در بحث مدیریت و آموزش پزشکی باید با مسئولیت معاونت توسعه، منابع انسانی، بودجه و هزینه شاهد تقویت نیرو‌ها باشیم.

وی گفت: باید فرهنگ آموزش ایجاد شود و قرار نیست وقتی تربیت مدیر بیمارستانی داریم پرشک را وارد عرصه مدیریتی کنیم.

توانبخشی حلقه مفقوده خدمات درمانی
قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت توانبخشی گفت: توانبخشی نیازی است که در طول تاریخ ایران در حوزه سلامت خوب دیده نشده است، ما پزشکان جراح در حوزه دیسک کمر، شنوایی، ارتوپدی، جراحی قلب داریم که اقدامات پزشکی و جراحی انجام می‌دهند، اما باید کار توانبخشی را هم در امتداد اقداماتمان انجام دهیم.

وی گفت: توانبخشی حلقه مفقوده خدمات درمانی است که بخشی از خدمات آن به متقاضیان بهزیستی بر می‌گردد، در این زمینه کار مشترک زیادی در حوزه سالمندان و، معلولان ناتوان جسمی حرکتی داریم که از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: ما بسیار علاقمند بودیم هلال احمر نقش درمان را با بنیاد شهید عهده دار شود که تاکنون ۶ بیمارستان و مرکز توانبخشی آماده شده و به ۳۰ مرکز خواهد رسید.

وی یادآور شد: ما در حوزه توانبخشی نیاز داریم با برنامه هلال احمر، بهزیستی، بنیاد شهید، وزارت رفاه، حمایت سازمان‌های بیمه گر و درحوزه آموزش و مهارت با دانشگاه‌هایی که داریم ورود پیدا کرده و به ارائه خدمات به مردم بپردازیم.
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار