اصفهان؛

سفر 85 هزار توریست به نصف‌جهان فقط در یک ماه

استاندار اصفهان گفت: فرودین ماه امسال رکورد گردشکر خارجی در طول 40 سال گذشته در اصفهان شکسته شد به طوری که در این ماه 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان آمدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور  امروز در آئین افتتاحیه مرکز المهدی(عج) اظهار کرد: در طول یک سال گذشته به طور میانگین هر 10 روز یکی از دولتمردان برای افتتاح پروژه‌ها به اصفهان سفر کردند اما در 3 روز گذشته اصفهان هر روز میزبان دولتمردانی همچون وزیر نیرو بوده است.

وی افزود: امروز 20 پروژه آموزشی، درمانی و بهداشتی در استان اصفهان افتتاح خواهد شد که تنها 45 میلیارد تومان از اعتبار این پروژه‌ها به مرکز المهدی اختصاص دارد که رقم بسیار سنگینی است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: علی‌رغم اینکه استان اصفهان یک استان برخوردار تلقی می‌شود اما در طول 3 سال و نیم گذشته دولت یازدهم، دستاوردهای بسیار زیادی در این استان رقم خورده است.

وی تاکید کرد: ظرف 3 سال و نیم گذشته در استان اصفهان 12 هزار و 700 پروژه با اعتباری بالغ بر 105 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که نزدیک به 55 درصد آن مربوط به بخش خصوصی، 20 درصد آن مربوط به شهرداری و 20 درصد دیگر نیز با سرمایه‌گذاری دولت انجام شده است.

زرگرپور ادامه داد: فروردین ماه امسال رکورد گردشگر خارجی در طول 40 سال گذشته در اصفهان شکسته شد به طوری که در این ماه 85 هزار گردشگر خارجی به اصفهان آمدند.

وی بیان داشت: 12 هزار و 500 تخت در سال 92 ظرفیت هتل‌های اصفهان بود که تا پایان سال 95 این میزان به 20 هزار تخت افزایش یافت.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 127 منطقه بوم‌گردی احداث شد و در طول این مدت تعداد صندلی سینماها 2.5 برابر شده است؛ همچنین تعداد سالن‌های سینمایی در استان اصفهان 7 برابر شده که این آمار دو برابر آمار کشوری است.

وی عنوان کرد: در سال 92 تنها 75 روز سالم داشتیم اما در سال گذشته 280 روز هوای سالم داشتیم که در 2 سال این میزان 3 برابر شد و قرار است که هوای سالم به هوای پاک تبدیل شود.

زرگرپور با بیان اینکه دو دانشگاه علوم پزشکی در استان اصفهان وجود دارد، ابراز داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 92 حدود 6 هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان وجود داشت اما از سال 92 تاکنون هزار و 200 تخت به این ظرفیت اضافه شده و طی این مدت برای اجرای طرح تحول سلامت، هزار میلیارد تومان در این استان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین 200 هزار مترمربع فضای بیمارستانی بازسازی شده که عده‌ای اعلام می‌کنند این‌ها آمار تنها روی کاغذ است! آیا می‌توان افزایش تخت‌های بیمارستانی را تنها روی کاغذ دانست.

استاندار اصفهان گفت: علی‌رغم تلاش‌های دولت یازدهم هنوز مشکلاتی وجود دارد؛ با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های روستایی به کمتر از 3 درصد و هزینه‌های شهری نیز به کمتر از 6 درصد رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه اصفهان بهشت خیرین است، یادآور شد: خدمات زیادی در حوزه سلامت ارائه شده اما به محض آنکه مشکلی در جایی پیش می‌آید عده‌ای همه این خدمات را زیر سوال برده که ما از این اقدامات گلایه‌مندیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.