نقشه دموکرات‌ها برای ممانعت از ساخت دیوار مرزی

نمایندگان دموکرات آمریکا به دنبال اجرای طرح‌های تنبیهی برای ممانعت از ساخت دیوار مرزی با مکزیک هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ نمایندگان دموکرات که در ایالت‌های در مسیر ساخت دیوار مرزی با مکزیک قرار گرفته‌اند، طرح‌های متعددی را تحت بررسی دارند تا مانع از ساخت این دیوار شوند.

تامین بودجه برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تنها مشکل "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، نیست. دموکرات‌ها در تمام ایالت‌های این کشور تلاش می‌کنند به نوعی مانع از اجرایی شدن این پروژه شوند و تعیین جریمه و مجازات برای شرکت‌هایی که برای همکاری در ساخت این دیوار اعلام آمادگی کرده‌اند، یکی از طرح‌های مورد بررسی است.

در کالیفرنیا، نمایندگان دموکرات روز سه‌شنبه بر سر اجرایی کردن طرحی به توافق اولیه رسیدند که به موجب آن برای انجام امور زیرساختی ایالت، با هیچکدام از شرکت‌هایی که در پروژه ساخت دیوار مرزی ترامپ حضور دارند، قرارداد امضا نمی‌شود. حتی صندوق‌های مالی ایالت نیز از سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها خودداری خواهند کرد.

چنین طرح‌های تنبیهی در ایالت‌های نیویورک، رود آیلند و شهرهای سان‌فرانسیسکو و برکلی نیز اجرا شده است. 

"آرن ریگانبرگ"، یک نماینده دموکرات در ایالت رودآیلند، موافقت خود را با طرح‌های تنبیهی در این مورد اعلام کرد؛ اما معتقد است چنین اقداماتی بیشتر جنبه نمادین دارد.

اغلب نمایندگان دموکرات معتقدند در هر حال ترامپ طرح خود را برای ساخت این دیوار اجرایی خواهد کرد؛ اما آنان به شرکت‌ها هشدار می‌دهند اگر خواهان معامله و تجارت با ترامپ باشند، باید فکر معامله با نهادهای ایالتی را از ذهن خود بیرون کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار