کرمانشاه؛

مسلمانان باید صفات پیامبر(ص) را الگوی رفتاری خود قرار دهند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:مسلمانان باید صفات پیامبر(ص) را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مراسم جشن مبعث پیامبر(ص) که با حضور جمعی از مدیران و همکاران در محل نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: مسلمانان باید صفات پیامبر(ص) را الگوی رفتاری خود قرار دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین یوسفی نیا با اشاره به اینکه روز 27رجب یکی از برترین روزهای سال است افزود: احکامی مانند غسل روز بعثت، دادن صدقه، نماز، روزه، دعا و خواندن زیارت شخص پیامبر(ص) از عبادت هایی هستند که ما مسلمانان باید در این ماه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قبل از اسلام دوران جاهلیت بر جامعه حکم فرما بوده، خاطرنشان کرد: در این عصر مراسماتی که بزرگان عرب داشتند همراه با جاهلیت بوده و حتی در اثر نادانی دختران را زنده بگور کرده و احترامی برای زنان قائل نبودند.

یوسفی نیا ویژگی‌های پیامبر (ص) را بسیار والا دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) صفات زیادی داشت که از آن جمله می‌توان به خوشرویی و خوش رفتاری با مردم و با خانواده اشاره کرد.

وی صمیمت و مهربانی را خصلت دیگر شخص پیامبر (ص) برشمرد و اضافه کرد: ما نیز باید این صفات را حفظ کنیم و در زندگی خویش بکار بگیریم.

یوسفی نیا با بیان اینکه پیامبر (ص) تا پاسی از شب به عبادت خداوند می‌پرداختند، گفت: این موضوع اهمیت نماز را می‌رساند و ما مسلمانان نیز به عنوان پیروان پیامبر (ص) باید سعی کنیم نماز را سر وقت و به جماعت بخوانیم تا از آثار و برکات بیشتری از نماز بهره‌مند شویم.

یوسفی نیا افزود: اولین رکن عبادت نماز است لذا نماز را به کانون خانواده وارد کنید که سعادت کانون خانواده در نماز است.

گفتنی است در این مراسم جشن علاوه بر مداحی مداحان اهل بیت، مولودی خوانی و مسابقات فرهنگی انجام شد که پس از قرعه کشی به تعدادی از همکاران به قید قرعه جوایزی اهدا گردید.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.