مشهد;

درروز عیدمبعث، حرم ملائک پاسبان رضوی غرق سرور و شادی است

بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) درروز مبعث رسول اکرم (ص) با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران آن حضرت غرق جشن و سرور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازمشهد ،در روز ۲۷ رجب المرجب سراسر حرم مطهر رضوی غرق نور است و صحن و سرای این آستان میعادگاه زائران و عاشقانی است که برای عرض تبریک به محضر مولایشان حضرت امام رضا (ع) مشرف شده تا از چشمه جوشان معرفت رضوی سیراب شوند.
به مناسبت این فرخنده عید بزرگ، از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر رضوی برای زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.
مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجرای سرود و همخوانی از جمله برنامه‌های روز عید مبعث در حرم مطهر رضوی است.
حجت الاسلام رنجبر در مراسم باشکوهیکه دیشب برگزارشد با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام، بخاطر کمالاتی که داشتند به این مقام عظیم رسیدند، گفت: پیامبر گرامی اسلامی، سراسر نور و محبت بودند، ایشان عشق و دلداگی به خالق هستی را به بشریت آموخت.
وی افزود: مومنان باید عشق و دلداگی به خدا را از رسول گرامی اسلام فرا گرفته و افزون بر خالق هستی، به اهل بیت (ع) و جان مبارک حضرت محمد (ص) نیز عشق بورزند، زیرا عاشق شدن، تبعیت و همرنگ شدن را در بر دارد، اگر ما عاشق اهل بیت (ع) شدیم همان راهی را میرویم که ایشان میخواهند.
این استاد اخلاق گفت: مومنان باید از زنبور عسل درس بگیرند، یعنی همانطوری که زنبور عسل شیرینی را بر میدارد، مومن نیز باید همیشه به سراغ خوبان باشند.
وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) در میان مردم جاهل مبعوث شد، افزود: مردمِ جاهلِ آن زمان خون میخوردند، دختران خود را زنده به گور میکردند و بدترین رفتار‌ها و کردار‌ها را با هم داشتند، اما وجود مبارک رسول الله (ص) با اخلاق مهربانانهاش، قفل‌ها و تعصبات جاهلیت را از بین برد.
این استاد حوزه با تاکید بر اینکه کمک به دیگر، فقر را از بین میبرد، اظهار کرد: بخلورزی، جاهطلبی و تکبر به زیان افراد است، مومنان باید همیشه در راه خداوند انفاق کنند، زیرا هر چقدر در راه خدا ببخشند خدای متعال بهترش را به آن‌ها میدهد.
وی با اشاره به اینکه یاد خداوند باعث آرامش جان میگردد، ادامه داد: وقتی ما عمل نیک و حسنه انجام میهیم، خداوند عزتمندی را تقدیر میکند و باعث میشود تا دیگران نیز به یاد و ذکر خداوند بیفتند.
انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.