تدریس واحد درسی آشنایی با زبان ترکی آذری در دانشگاه ارومیه

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: واحد درسی آشنایی با زبان ترکی آذری از ترم آینده در این دانشگاه تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛رحیم حب نقی با اعلام این خبر گفت: ماده درسی زبان و ادبیات ترکی ۲ واحد است و در قالب دروس عمومی و اختیاری برای دانشجویان رشته‌های مختلف این دانشگاه از مهر ماه سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ ارائه می‌شود.
 
وی افزود: این واحد درسی بر اساس مصوبات هفتمین جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب استان و هیات ممیزه دانشگاه ارومیه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: تدریس این واحد درسی در راستای سیاست‌های دولت و مسئولان دانشگاه برای حمایت از زبان و ادبیات ترکی در منطقه انجام می‌شود.

۱۶ هزار و ۸۲۶ دانشجو در دانشگاه ارومیه مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه ۸۷ رشته تحصیلی با گرایش‌های مختلف و بیش از ۴۸۷ عضو هیات علمی دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
کشورهایی که به زبان ترکی می خوانند و می نویسند اتحادیه تشکیل دهند مثل اتحادیه اروپا حتی پول واحد وکتاب وخط واحد دانشگاهی به نام استاد شهریار شاه عباس ومحمد علی شاه درا ان کشورها دانشمندانه در دنیا کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
چه افتخار ی بالاتراز این که زبان ترکی را دردنیا شناسانده شناسانده و زبانهای مختلف ترکی را واحد کنیم ترکی اذری استانبوی تاتاری قزاقی مغولی قرقزی التای ایغوری وووو از رییس محترم دانشگاه ارومیه تقاضای دارم موسس زبانهای مختلف ترکی در دنیا بخصوص در جمهوری های مطبوع باشند امیدوارم